Hlavní obsah
Názory a úvahy

Udělejme tečku za rokem 2023

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Veronika Zoubková

roušky venku během covidu

Rok 2023 končí a já se marně snažila najít něco, co by mě přimělo radovat se z příchodu nového roku 2024.

Článek

Nevím, jak to máte vy, ale pro mě a mou rodinu byl tento rok velmi náročný. A když se podívám do budoucna, nějak mi nejde vidět světlo na konci tunelu, jako to jde našemu panu premiérovi Petru Fialovi. A co udělám, když se chci dostat z chmurných myšlenek? Když jsem se kdysi učila na státní zkoušky a byla ve stresu, pustila jsem si na „odlehčení“ film Trosečník. Kdo nezná film, stručně dodám, že to je příběh jednoho workoholika, se kterým havaruje letadlo. Jako jediný přežije a s malým člunem se mu podaří dostat na neznámý ostrůvek. Zde krom jiného, bojuje i se samotou. Aby se nezbláznil, tak si z volejbalového míče vytvoří svého kamaráda – Wilsona, se kterým si povídá.

A to je asi můj recept na špatnou náladu. Když si myslím, že je vše špatný, řeknu si, že může být ještě hůř a vzpomenu si na Trosečníka.

Nedávno jsem se byla podívat na vánočním trhu a proběhlo mi hlavou, jak je fajn, že člověk opět může chodit ven bez omezení, že nemusím mít venku roušku, že nikdo neruší vánoční trhy a že nemusím sedět doma se svým „Wilsonem“. Sice je velká inflace, necítím se bezpečně, ale alespoň venku mohu volně dýchat, což se taky počítá. Takže při mém zoufalém pokusu najít něco pozitivního na příchodu nového roku 2024, jsem si vzpomněla na dobu, kdy jsme všichni venku museli nosit roušky, řešili jsme testování a očkování. Tehdy být negativní bylo fajn.

Pro zlepšení nálady jsem našla pár vtipů, které kolovaly po sociálních sítích:

1. Debata ve vězení:

- „Já byl venku po 21. hodině.“

- „Já zapomněl respirátor.“

- „Já opustil svůj okres.“

„A za co jsi tu ty?“

„Mě vynechte, darebáci, já jsem tu jen za vraždu.“

2. „Prosím vás, půjde Covídek ven?“

„Ne Chřipečko. Má vycházky od 22.00 do 6.00.“

3. Na pracovním pohovoru:

- „V životopisu máte mezeru v roce 2020. Co jste dělal?“

-„Myl jsem si ruce.“

4. Porodnice dnes zpřísnily opatření, u porodu nesmí být už ani matka.

Udělali jsme tečku za odloučením od blízkých, za vyčerpáním, za prázdnými bary, za prací z obýváku, za koronavirem. Pojďme nyní zkusit udělat tečku za náročným rokem 2023 a doufat, že v příštím roce 2024 už nebude potřeba dalších teček.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz