Vidlák se nechá opít molekulárním vodíkem. A co ty? (1. díl)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Pixabay, Gerd Altmann

Už ti tvůj známý doporučil molekulární vodík? Už jsi na webu četl, že vše je vědecky podloženo? Už jsi viděl slova díků od zástupů uzdravených zákazníků? Tak na co čekáš?

Zázračná voda je tady

Vidlák chce být zdravý, a už jen když se doslechl o nové božské živé vodě, hned se mu udělalo lépe. Co teprve až živou vodu ochutná? Zbaví se suché kůže na chodidlech? Zvýší se mu jeho IQ? Začnou ho děti a manželka konečně poslouchat? A hlavně – přinese molekulární vodík do Evropy opět mír? Všechny tyto léčivé efekty molekulárního vodíku zatím nebyly potvrzeny, ale – a to je DŮLEŽITÉ – nebyly ani vyvráceny.

Nedej na vědce, naslouchej prodejci

Jak už to tak bývá, svět je plný malých lidí, kteří jiným závidí úspěch, zdraví a krásu. Tak třeba na webu Sisyfa najdeš již z roku 2019 informace, které skepticky popisují experimenty, na kterých obchodníci s molekulárním vodíkem postavili svůj business.

Pozitivní účinek vodíku se projevil na potkanech, kterým byla experimentálně vyvolána mrtvice (cévní mozková příhoda). Tým japonského vědce Oshawy nechal potkany celé 2 hodiny inhalovat směs plynů, ve které bylo 2 % vodíku. A to nám jako důkaz přece stačí. K potkanům máme blízko, a pokud budeme chtít docílit stejné intenzity jako v pokusu, znamená to každý den spolknout 372 tabletek s molekulárním vodíkem. Možná o trochu víc, ale to není v tuto chvíli důležité.

Vidlák se rozhodl, že sežene všechny dostupné informace o zázračné molekule. A protože na počátku bylo slovo (alespoň tak se to píše v bibli), v tomto prvním díle se zaměří na samotné slovní spojení „molekulární vodík“.

Záhada „molekulárního vodíku“

Na webu najdeš mnoho vysvětlení pojmu molekulární vodík, například:

• Molekulární vodík je nejmenší molekula...
  • Molekulární vodík je molekula vodíku…
  • Molekulární vodík se skládá ze dvou atomů...
  • Molekulární vodík se vyskytuje v…

Teď si raději sedni, přijde šokující odhalení. Vidlák zjistil, že všechny tyto věty jsou ŠPATNĚ! Nic jako označení „molekulární vodík“ v chemii a obecně ve vědě NEEXISTUJE! Vidlák prošel celý internet (třeba tady nebo tady nebo tady), zeptal se Siri, a nakonec nahlédl i do učebnice chemie pro gymnázia svého syna. Všude, kde je symbol H2, se mluví o „dvouatomové molekule vodíku“. Žádný „molekulární vodík“ věda nezná.

Je to velké tajemství. Na internetu se spojení „molekulární vodík“ vyskytuje opravdu hojně. Kde se vzalo? Kdo ho vymyslel? Dozvíme se někdy autora? Nebo nám zůstane skryt jako osoba stojící za vynálezem Bitcoinu? Není tajemný Satoshi Nakamoto nakonec tvůrce nejen nejznámější kryptoměny, ale i molekulárního vodíku? Vidlák prožil několik bezesných nocí pátráním po původu slova. A pak přišlo osvícení.

Záhada vyřešena!

Kam zamíří každý úspěšný vynálezce s novým objevem? Přece na patentový úřad! Ať vymyslíš třeba žárovku nebo spojení „molekulární vodík“, prostě si musíš svůj objev nechat zaregistrovat, než ti ho někdo jiný ukradne.

Na webu Úřadu průmyslového vlastnictví je databáze všech ochranných obchodních známek. Když Vidlák zadal klíčové slovo „molekulární“ do vyhledávání, pocítil drobné mrazení v zádech. Chvíli se nic nedělo – a pak to přišlo. Na obrazovce se objevilo přesně to, co Vidlák hledal. Molekulární vodík.

Foto: Úřad průmyslového vlastnictví

Molekulární vodík, Zdroj: Úřad průmyslového vlastnictví (www.upv.cz)

Byla to radost i zklamání zároveň. Radost, protože je jasné, kde se molekulární vodík vzal. A zklamání, protože Vidlákovi nikdo neřekl, že „molekulární vodík“ je vymyšlený název a obchodní značka v současnosti patřící společností H2 WORLD HEALTH & BEAUTY COMPANY s.r.o. Z webů, které prodávají zboží spojené s molekulárním vodíkem, to Vidlák nepochopil. Vše se tvářilo velice vědecky, a nakonec se ukázalo, že jde jen o marketingový název.

Teď konečně Vidlák ví, že obchodní název „molekulární vodík“ byl registrovaný již v roce 2015 jako doplněk stravy pro lidskou potřebu. Termín „molekulární vodík“ tak může používat ve spojení s doplňky stravy pouze uvedená společnost. Pokud by chtěl prodávat zázračnou vodu a tablety s tímto označením i někdo jiný, má smůlu. Jiné společnosti musí vymýšlet odlišné názvy, třeba „vodíková voda“.

To je pro dnešek vše. Do příštího dílu chce Vidlák vypátrat, jaká je historie molekulárního vodíku v Česku. Pokud máš o molekulárním vodíku nějaké vlastní úžasné informace, poděl se o ně v diskuzi. A hlavně: klikni a sleduj Vidlákovy peníze, ať ti neuteče pokračování.

----------

Vysvětlivky pod čarou

• Když v roce 2015 Úřad průmyslového vlastnictví umožnil společnosti SevenPoint2 Europe s.r.o. získat ochranou známku na spojení "Molekulární vodík", bylo to důkazem, že se jedná o něco nového a nepoužívaného. Pravidla pro ochranné známky totiž neumožňují registraci slov, která nemají rozlišovací schopnost a jsou obecně používaná. Pokud si budeš chtít zaregistrovat slovní spojení "Křupavý chléb", neuspěješ.
  • Ve výpise z webu ÚPV je uvedena společnost SevenPoint Europe s.r.o. To je chyba, správně má být SevenPoint2 Europe s.r.o. Z veřejného rejstříku plyne, že v Česku žádná společnost bez "2" neexistovala.
  • Ochranná známka "Molekulární vodík" byla v roce 2015 vydána společnosti SevenPoint2 Europe s.r.o. a následně v roce 2020 převedena na současného vlastníka.
  • Společnost H2 WORLD ... se pokusila v roce 2020 registrovat ochranou známku i pro další oblasti, nejen pro třídu (5) doplněk stravy pro lidskou potřebu. Z veřejné databáze ÚPV není zřejmé, proč úřad žádosti pro jiné druhy služeb a zboží nevyhověl.