Hlavní obsah
Politika

Přísaha: Kapacita železnice není nedostatek, ale výzva k chytrému řešení

Foto: Vladimír Kremlík

Často se říká, že česká železnice je přetížená a kapacita nestačí. Pravda je ale jiná – koleje máme, problém je v tom, jak je využíváme.

Článek

A lidé ve Středočeském kraji to znají nejlépe. Denně dojíždějí z Úval, Českého Brodu, Benešova, Kralup nebo Lysé do Prahy. Vlaky bývají přeplněné a zpožděné.

Přísaha má řešení. Bez drahých megalomanských projektů, ale s rozumem, jasnými pravidly a technologiemi. Co to znamená v praxi? Odstranění úzkých hrdel ve stanicích jako Úvaly nebo Řevnice. Traťové spojky v Lysé či Poříčanech pro rychlejší řešení mimořádností. Zrychlení pobytů vlaků v Praze a více průjezdných spojů. A také sjednocení intervalů příměstských linek S, aby lidé věděli, že vlak jede každou čtvrthodinu přesně.

K tomu je nutné mít jasně daná pravidla pro jízdní řády, odborníky s odpovědností, a především jedno místo a jednoho člověka, který v případě sporných návrhů rozhodne.

Přísaha přináší do debaty o železnici hlas praxe. Nechceme donekonečna slibovat vzdušné zámky, zatímco lidé stojí na nádraží a čekají na vlak. Chceme, aby železnice fungovala hned teď.

Přísaha – doprava není chaos, ale systém.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz