Článek
Často se říká, že česká železnice je přetížená a kapacita nestačí. Pravda je ale jiná – koleje máme, problém je v tom, jak je využíváme. A lidé ve Středočeském kraji to znají nejlépe. Denně dojíždějí z Úval, Českého Brodu, Benešova, Kralup nebo Lysé do Prahy. Vlaky bývají přeplněné a zpožděné.
Přísaha má řešení. Bez drahých megalomanských projektů, ale s rozumem, jasnými pravidly a technologiemi. Co to znamená v praxi? Odstranění úzkých hrdel ve stanicích jako Úvaly nebo Řevnice. Traťové spojky v Lysé či Poříčanech pro rychlejší řešení mimořádností. Zrychlení pobytů vlaků v Praze a více průjezdných spojů. A také sjednocení intervalů příměstských linek S, aby lidé věděli, že vlak jede každou čtvrthodinu přesně.
K tomu je nutné mít jasně daná pravidla pro jízdní řády, odborníky s odpovědností, a především jedno místo a jednoho člověka, který v případě sporných návrhů rozhodne.
Přísaha přináší do debaty o železnici hlas praxe. Nechceme donekonečna slibovat vzdušné zámky, zatímco lidé stojí na nádraží a čekají na vlak. Chceme, aby železnice fungovala hned teď.
Přísaha – doprava není chaos, ale systém.