Hlavní obsah
Hry

Rozbor Mafia 3: Co vlastně bylo tak špatně?

Foto: VLaDOS

Mafia 3 Plakát

Česká videoherní série Mafia je pravděpodobně nejslavnější česká videoherní série všech dob. První i druhý díl sklidili nadšené ohlasy hráčů po celém světě, pak ale přišel díl třetí…

Článek

Pozor, obsahuje jemné spoilery.

Mafia 3 byla problematická vlastně už od začátku, vývoj hry se v polovině prací přesunul z české pobočky, která byla zrušena, do Americké pobočky 2k. Tam se musel nový vývojářský tým vypořádat s problémem, že již rozpracovaná část kódu byla napsána v češtině, takže se vývoj velmi protáhl.

Po příběhové stránce se zvolil příběh pomsty a především rasismu v USA v 60. letech, což by nemuselo být, tak špatné, mohlo by to být vlastně velmi dobrý základ, kdyby zbytek hry nebyl takový, jaký je.

Celý příběh je totiž přibližně po tak hodině hraní zahozen a je najeto na koleje dobývání území a likvidace speciálních cílů, což by nemuselo být špatně pokud jste si koupili nové Far cry, ne hru ze série, která se vždy zaměřovala na příběh.

K problémům gameplaye… asi začnu zbraněmi, které jsou všechny totožné a mají totožný pocit střelby, ať už jde o revolver s tlumičem, nebo raketomet, ano, čtete správně, tato hra, která patří do série známou svou realističností, si můžete koupit raketomet, běhat po městě a vyhazovat do vzduchu cokoli co vám přijde do cesty. K nerealističnosti se řadí také to, že můžete zpomalovat čas při střelbě a jízdě, což je veeeelmi realistické a dává to smysl.

Řízení je kapitola sama o sobě, je tam velmi špatný mix realistického poškození řidiče, ale arkádového řízení, u kterého je prakticky nemožné nic netrefit, plus připočtěte to, že většina objektů v této hře je nezničitelných (včetně keřů… ano opravdu, keřu uprostřed louky).

Nepřátelé jsou hloupý a navíc vizuálně nerozeznáte klasické, od těch silných se silnější ochranou. Obtížnost je také udělaná velmi zvláštně, protože jsem celou dobu hrál na nejvyšší obtížnost bez podpory míření a přesto jsem v celé hře měl problém jen s finálním soubojem, který je klasická aréna typu 2567#, tedy typ oválného tvaru s dveřmi a balkóny po stranách pro nepřátelé a místem na schování uprostřed, kde se obvykle nachází munice.

Svět má potenciál a je barevný a hezký, ale je prázdný, žalostně prázdný, nic tam není a nic se tam prakticky nedá dělat, kromě občasných misí: Jdi, vystřílej, ukradni, dovez, opakuj.

Hlavní postava jménem… jménem… eeehhmm… LINCOLN, už jsem si na něj vzpomněl. Tak to je postava, která tak moc nemá charakter, že jsem měl dojem, že i ten chlap co se přede mnou propadl do textury měl větší motivaci k existenci než hlavní postava celé hry.

Ano, Mafia 3 je špatná hra, je to špatná napodobenina GTA 5 a nedosahuje to kvalit ani GTA ani Mafie, nedosahuje to kvality ani průměrné akční hry té doby.

15% - Zahrajte si radši zase Tetris, budete se bavit víc.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz