Hlavní obsah
Lidé a společnost

Lucie Stuchlíková: Jak mě a Láďu Hrušku okradli u Miloše Zemana

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jan Zátorský / MAFRA / Profimedia

Štáb Miloše Zemana v roce 2013.

Podcast Vlevo dole v psané formě. Dnešní blog o milých vzpomínkách na první přímou prezidentskou volbu a štáb Miloše Zemana píše Lucie Stuchlíková.

Článek

První přímá prezidentská volba v roce 2013 byla pro novináře velká událost. O tom, kdo půjde na finále do volebního štábu Karla Schwarzenberga a kdo k Miloši Zemanovi, se v redakci vedly hádky několik dní a možná to provázelo i nějaké uplácení.

A na mě vyšel Zeman.

V sále pražského TOP hotelu se po vyhlášení výsledků juchá o sto šest, skupinky Zemanovců v o číslo větších oblecích se podroušeně motají pod pódiem a na mě se jako klíště přilepí trochu vyděšený švédský novinář. Udiveně se ptá, jestli je tohle v Česku normální a proč mezi hosty a podporovateli nejsou žádné ženy.

Dává mi na sebe číslo, já odkládám telefon vedle počítače a to je naposledy, co ho vidím. V uzavřeném sále, kam smí jenom fanoušci Miloše Zemana, personál a novináři, se mobil vypařil.

Číslo na svůj odvoz si samozřejmě nepamatuju, ale nějak se dokodrcám domů, kde zjišťuji, že jsem si ke všemu zapomněla klíče, zvonek v našem studentském bytě zase nefunguje a spolubydlícím nezavolám, protože nemám čím. V jednu ráno a mrazu hážu sněhové koule do okna a proklínám historicky první přímo zvolenou hlavu státu.

Druhý den mě pan policista na služebně přivítá dotazem, co říkám na výsledky voleb a že volil Zemana. Hm. Mojí historkou se necítí příliš pobaven a po sepsání protokolu mi poradí, ať zaškrtnu, že v případě „nenálezu“ pachatele nechci informovat. Ať prý zbytečně nechodím na poštu pro doporučený dopis. Důvěru v kvalitu pátrání to ve mně moc nevzbuzuje.

Kňourám na Facebooku (Twitter jsme tenkrát, milé děti, ještě tolik nepoužívali.), a tím mám celou smutnou událost za ukončenou.

Když vtom mi volá reportér TV Nova Láďa Hruška, kterému ve volebním štábu Miloše Zemana v prvním kole ukradli pro změnu kabát. Chce o tom natočit reportáž, tak konečně aspoň budu v televizi, babi.

Láďa Hruška svůj ukradený kabát nakonec našel - na jednom z mužů v okolí prezidentského kandidáta. Můj mobil se nenašel, ale za pár měsíců jsem musela na poštu pro doporučený dopis, který jsem zaškrtla, že nechci.

Taková byla moje první přímá volba prezidenta. Když byl Miloš Zeman zvolen podruhé, předčasně jsem porodila. A co myslíte, že se mi stane letos?

Chcete se dozvědět ještě víc o kauzách, bojích o vliv a historkách z kuloárů české politiky? Poslouchejte Lucii Stuchlíkovou a Václava Dolejšího v podcastu Vlevo dole na Seznam Zprávách a na Podcasty.cz.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz