Hlavní obsah
Názory a úvahy

Z deníčku motorkáře 28. 7. 2023, večer:

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Forest

Rozhodl jsem se začít si psát deníček, abych přiblížil lidem, jak asi může vypadat taková běžná cesta motorkáře na cestě do práce, na dovolenou i na běžné projížďce.

Článek

I motorkář, ač se to nemusí zdát je obyčejný člověk a občas je nucen slézt ze sedla a vydat se někam pěšky, třeba něco nakoupit. Stejnak to potkalo mě. Nedá se nic dělat, vydal jsem se do obchodu. Křižuji chvíli obchodem, manévruji mezi běžnými silničními smrtelníky a cestou sbírám potřebné věci. Následně zamířím k pokladnám.

Už z dálky slyším nějaký hluk. Nejspíš nějaký prorok, který slibuje lidem věčný klid a mír. U pokladen, které jsou otevřené, jsou dlouhé fronty jako na pracovním úřadu a u samoobslužných stojí nějaký pán a něco vykřikuje. To bude ten prorok pomyslím si. Teď mi nabídne spasení a věčný mír, jen za směšnou cenu všech mých věcí a peněz. Kdo by to nevzal.

Jenže jeho výkřiky byly o tom, jak si pokladní užívají nehorázné vysoké výplaty, o nesmyslnosti samoobslužných pokladen a další podobné „žvejkoviny“. Zklamán, že nedosáhnu vnitřního spasení přistupuji k volné pokladně. Namarkování zboží trvá pár vteřin. Byl bych dobrá pokladní, o tom není pochyb. V tom najednou slyším „vám to jako nevadí? Že si to tady musíme markovat sami, protože pokladním se nechce makat. Navíc ten systém nefunguje dobře a nejdou namarkovat položky.“ „Mě to nevadí, vždyť je to jednoduché a člověk nemusí čekat.“ odpovídám. „No, to jo, ale tyhle jablka tam nikde nejsou.“ procedí naštvaně neuspokojený zákazník.

Koukám k němu do pokladny a vidím že je v sekci zelenina. „Musíte do sekce ovoce a tam ty jablka jsou.“ Naštvaně na to kouká a křičí „Oni z nás chtějí udělat cvičené opice, aby nemuseli pracovat.“ vykřikoval dál. Pobral jsem zaplacené věci a odpovídám „Nebojte z Vás opici určitě neudělají. Opice totiž dovede sama o sobě správný obrázek rozpoznat.“ Odcházím pryč. Křik ustal, jen jsem na zátylku ucítil nepříjemné pálení od jeho pohledu. To mám za to, že jsem chtěl pomoci bližnímu svému.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz