Článek
Název článku, na který reaguji, zněl dost dramaticky. Je to přehnané? Pro dost seniorů, kteří už mimo studium štosu letáků a chození od jednoho obchodu ke druhému, nemají nic jiného čím naplnit čas, to drama skutečně může být.
Pro ty mám dobrou zprávu. Senioři z naší vesnice do schránek už dlouho žádné slevové letáky nedostávají a žijí i bez toho. Ti na poplach s jakousi předsedkyní zbytečné organizace, která má tu drzost mluvit za všechny seniory a dělat z nich hlupáky, bít na poplach nemusí.
Do naší vesnice si nenašel cestu ani jeden ze čtyř bilionů letáků (4000 ročně na osobu), kterými markety ve spolupráci s distribučními firmami dlouhé roky zamořují nejen poštovní schránky.
Dvacet tisíc tun zbytečného odpadu ročně. To nepočítám zbytečně vyrobené chemikálie na křiklavé barvy slevových letáků, které již často vypadají spíš jako časopisy. Tuny barevného papíru, který se nedá použít nejen v seniorských domácnostech ani na podpal.
Odpad, na jehož likvidaci se jeho výrobci a distributoři finančně nepodílejí. Ti také bijí na poplach. U nich to lze pochopit, jde jim o velké zisky a o ty nechtějí přijít.
Připravovaná novela o odpadech to má změnit. Firmy by měly za likvidaci platit. O zisky nechtějí přijít, a tak zvednou ceny. Obchodníci za své letáky budou muset zaplatit víc, a to se jim v době, kdy se reklama a propagace přesouvá do virtuálního prostoru nechce.
I to je pochopitelné. Tištěné letáky už většina lidí bez zájmu vyhazuje a hledá informace na netu a v aplikacích. To je také dnes lacinější způsob propagace. Nač platit za letáky? Kvůli skupině těch nejstarších důchodců, nebo těch kteří se nejsou už ochotni učit či schopni žít v realitě 21. století?
To je dost drahý luxus.
Já osobně jsem rád, že se konečně začalo jednat a obtěžující tištěné letáky zaplňující poštovní schránky, které se nakonec válejí všude možně, konečně zmizí. Vyhynou jako dinosauři.
A komu budou chybět? Ti se budou muset přizpůsobit. Tak jako nejen senioři v naší už dávno bezletákové vesnici.
Já už dávno slevy hledám na netu a v aplikaci. Pochopitelně už jen v jednom, mnou oblíbeném supermarketu. Ten už se nejstarších zákazníků „zbavil“ tím, že slevy lze uplatnit jen v apce. I já se musel přizpůsobit.
To je 21. století.
Marnit čas pobíháním po dalších marketech a lovit další slevy na jiném zboží opravdu nechci. O tom život není.
Kdo má potřebu chodit denně po marketech, svou slevu si tam jistě najde i bez slevového letáku.
Jistě to dokáže i bez hysterie a blábolení o „těžké ráně“ pro seniory z úst předsedkyně Rady seniorů…