Hlavní obsah
Zdraví

Podle ministra Válka nahradí antibiotika voda s octem a citronem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: MZČR/Public domain

V posledních měsících bojujeme s velkým nedostatkem antibiotik. Děti jsou často nemocné. Když jsem i já měl před několika týdny angínu, bylo mi řečeno, že penicilin není. Dostal jsem tedy nějaká divná antibiotika, která vůbec nepomáhala.

Článek

Na začátku srpna jsme se s rodinou vrátili z dovolené. Klimatizované auto mi v letních teplých dnech nesedlo. Já a dcera jsme dostali angínu. Okamžitě jsme druhý den jeli k lékaři. Ten mi řekl, že pro mě ani dceru antibiotika nemá. Běžně se totiž na angínu dává penicilin, který prý už půl roku nemáme. Já se z toho nějak vyhrabu, pomyslel jsem si, ale co má desetiletá dcera? Dostala tedy jakýsi amoksiklav. Angína ani po čtrnácti dnech nezmizela. Začali jsme mít strach, než nám doktor předepsal ještě jiné léky, které konečně pomohly.

Stále čekáme na dodání, antibiotika budou, slibují nám

V prosinci minulého roku jsme neustále slýchali mnoho slibů, že má ministerstvo zdravotnictví vše pod kontrolou a antibiotika a potřebné léky budou. Prý jednají rychle a efektivně. Jenže je srpen a léky stále nejsou, tak co tam ti nahoře dělají? Možná, že kdyby místo sezení a koukání do telefonu, opravdu dělali něco užitečného, dnes bychom to vyřešili Teď to asi řeší dvojice Pat a Mat, která se někde zasekla. V březnu ministr přiznal, že nedostatek léků potrvá do tohoto léta, ale déle to nebude. Jenže místo léků začal řešit nesmyslné regulační poplatky a zneužívání lékařské péče. V půlce dubna přišel Válek s tím, že penicilin sice stále není, ale od půlky května už určitě. Stále není.

Prý si máme dát vodu s octem

Když jsem si jednoho dne při cestě MHD procházel aktuální zprávy, zaujal mě článek o nedostatku antibiotik. Protože jsem tento problém nedávno řešil, okamžitě jsem jej otevřel. To, co se tam psalo, mě doslova vyrazilo dech. Ve článku se psalo, že ministr Válek tvrdí, že máme na angínu zkusit odvar z tuřínu, homeopatika nebo si poslechnout rady doktora Duška. Nám stále chybějí antibiotika pro děti a Válek připravuje zákon, který má od podzimu vše napravit. To už máme další termín, který nám ministr slíbil. Jsme v půli srpna, a rodiče tak jako každý předchozí měsíc marně shánějí antibiotika na angíny pro děti, ale nakonec i pro sebe. A hlavní dodavatel penicilinu pro Česko oznámil, že končí s dodávkou léků, protože se mu to vzhledem k nízké ceně nastavené ministerstvem nevyplatí.

Jaký podzim to tedy bude?

Tak uvidíme, co vlastně podzim přinese. Možná nám ministr dá termín do Vánoc a léky dostaneme jako vánoční dárek pod stromeček. Nebo si počkáme do podzimu příštího roku, protože konkrétní rok ministr raději neuvedl. Každopádně by mě zajímalo, jak je možné, že základní životní potřeby nejsou k dostání, ale když začala válka na Ukrajině, všechno jsme měli a poslali tam. Nemysleli jsme snad na nějakou zásobu i pro naše lidi? Pomáhat se musí, to je jasné, také pomáhám, ale vždy přednostně myslím na své.

Zdroj: Autorský text, články na internetu

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Citron

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz