Hlavní obsah
Názory a úvahy

Putin řekl, že invaze do Československa byla chyba. To mu to došlo až nyní?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Wikimedia Commons/Public domain

Vladimir Putin přišel s opravdu nečekaným přiznáním. Podle jeho slov byla invaze do Československa chybou tehdejší vlády? On se snad konečně probral?

Článek

Většina z nás, kteří jsme to prožili, na 21. srpen nikdy nezapomeneme. Dne 21. srpna 1968 došlo události, která zasáhla do osudů několika středoevropských zemí. Kromě toho se výrazně podílela na životech nevinných lidí. Invaze vojsk do Československa ovlivnila především ekonomickou situaci. Já jsem v tu dobu byl malý chlapec a pamatuji si, jak jsem stál před naším domem na ulici, když kolem mě projížděla ruská armáda v tancích.

Rusové byli všude

Pamatuji si na to, když jsme s rodiči jeli autem do vedlejší vesnice. Rusové byli opravdu všude a já jako malý kluk měl strach, co se bude dít. Nikdy jsem nic takového nikdy neviděl. Bylo to zajímavé, ale zároveň děsivé. Trvalo to neskutečných 21 let, kdy jsme si na tento režim postupně zvykli. Tehdy jsme ani nevěřili, že by někdy nastal konec. Dubček byl na koni a všichni ho tady poslouchali. Vždyť také u nás vládli jedině komunisté a nic jiného. Do zahraničí se nedalo vycestovat, člověk si nic nekoupil a navíc se k nám nechovali vůbec hezky.

Podle Putina to byla chyba

Včera jsem si přečetl článek o tom, že Putin měl říct, že to byla chyba. A já se ptám, to mu to došlo až nyní? Dle jeho slov byl vstup sovětských vojsk do Maďarska a Československa chybou sovětské vlády. Ale koho, on snad za nic nemůže? Nebo se teď bude Putin chovat jako svatoušek, který tehdejší chování samotného Ruska začne odsuzovat? „Už dávno jsme přiznali, že tato část politiky Sovětského svazu byla chybná a vedla jen k napjatým vztahům,“ řekl Putin v jednom ze svých posledních rozhovorů.

Jenže nyní vyvstává otázka, jak to vlastně Putin myslí? Podle některých je to jen kamufláž jeho chování. Já si tedy osobně myslím totéž, protože něco takového uznat po tolika letech je více než podezřelé. Ale pokud to tedy myslí upřímně, nezbývá jen doufat, že se konečně ruský vůdce vzpamatoval.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz