Hlavní obsah
Lidé a společnost

Potkali jsme v Praze nejvyhlášenější narkomanku Katku: Změnila se a chce začít znovu žít

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

V sobotu jsme jeli s rodinou do Prahy na výlet. Když jsme se pohybovali blízkosti čtvrti Anděl, spatřil jsem osobu, která mi byla velmi povědomá. Byla to Katka..

Článek

V sobotu ráno jsme vyrazili vlakem na výlet do Prahy. Užili jsme si slunečného dne procházkami po památkách, dobrým obědem a „pošmejděním“ v nákupním centru. Než jsme však do obchoďáku vůbec vešli, na ulici jsem potkal mě osobně povědomou ženu, která nevypadala nejlépe. Chvíli jsem musel přemýšlet, než mi to došlo. Byla to nejvyhlášenější narkomanka Katka Bradáčová, o které byl natočený i dokument.

Oslovil jsem ji

Rodina sice nesouhlasila, ale protože člověk o této narkomance ví, že není nebezpečná, oslovil jsem ji. Za menší úplatek 200 korun se semnou na chvíli zastavila a povyprávěli jsme si o jejím životě. Katka Bradáčová je na ulici mnoho let, nyní má svého psího parťáka a prozradila mi, že se jí daří docela dobře. Své dávky drog sice omezit nedokáže, ale snaží se začlenit do společnosti. Bezplatně uklízí odpadky, které vidí na zemi, někdy si zajde na charitu, kde dostane nové oblečení a město jí dává menší finanční obnos za to, že v okolí magistrátu udržuje pořádek. Katka není z těch, co by zastavovala kolemjdoucí, obtěžovala je, nebo jim vulgárně nadávala.

Jak mi řekla, chtěla by začít znovu normálně žít, ale obává se toho, že na takový rázný krok je už pozdě. Na podzim má v plánu znovu zkusit léčebnu, zda by jí nedokázali pomoci. Vše dělá kvůli své dceři, která s matkou nemluví a dlouho ji neviděla. Katka si velmi dobře uvědomuje, že se její dcera za ní musí stydět.

Foto: Ze života

Katka Bradáčová je na své poměry docela dobře oblečená.

Vypadá mile

Katka na první pohled působila velmi energicky, měla dokonce i velmi pěkné oblečení. Samozřejmě s ohledem na to, kde a jak žije. Když jsem se zeptal, kde vlastně přespává, prozradila mi, že má svůj vlastní stan někde u Vltavy, kde je spokojená. Horší jsou prý zimy, protože se vždy obává, zda se dožije dalšího rána. A čím se vlastně Katka tak proslavila? Katka Bradáčová se stala slavnou díky emotivnímu dokumentu Radky Třeštíkové, který zachycuje situaci, kdy vás tvrdé drogy dostanou na samé dno, ze kterého se nedá dostat.

Katka původně měla velkou motivaci, snažila se, ale vždy potkala ty nesprávné lidi, kteří ji vrátili znovu na špatnou cestu. Nakonec jsme se rozloučili a my šli s rodinou nakupovat. Když jsme po nějaké době z obchodního centra vyšli ven, opravdu jsem viděl Katku uklízet nepořádek v okolí OC. Vrátil jsem se, koupil jsem jí nějaké potraviny, pití a cigarety. Když jsem jí tašku s nákupem donesl, plakala radostí a zdráhala se můj dar přijmout. Nakonec si ho vzala a byla vděčná. A proč se s vámi o svůj zážitek dělím? Vlastně nevím, ale přijde mi důležité ukazovat na to, jak jsou na tom lidé v různých společenských vrstvách a Katka je ukázkový případ. Navíc mám pocit, že je Katka ve společnosti opravdu velmi známá.

zdroj článku: autorský text, setkání autora s Katkou Bradáčovou

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz