Hlavní obsah
Nakupování

Uměle vytvořené ceny jsou nová taktika prodejců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Tak jsem před pár dny zpozoroval, jak někteří naši prodejci jsou fikaní. A nestačil jsem se divit. Při konfrontaci prodavačky s realitou se mi žádné odpovědi nedostalo.

Článek

Jel jsem s rodinou nakupovat do obchodního centra. Protože dcera se vrací do školy, je třeba doplnit zásoby a vyměnit staré, ojeté školní pomůcky. Zrovna jsme narazili na akci, kdy jedna nejmenovaná prodejna otevřela svou pobočku poté, co před tím byla měsíc uzavřena kvůli rekonstrukci. Když už jsme tady, zajdeme se podívat. Když jsme do prodejny vstoupili, na úvod jsme se dozvěděli, že na celý nákup máme 30% slevu. A týká se to kompletně celého sortimentu. Tak jsme se porozhlédli a vzali to, co bychom stejně kupovali jinde. Proč neušetřit, říkám si.

Natažené ceny o 50%

Pro našeho pejska jsme zde vzali nějaké kapsičky, prací prášek, kosmetiku, prostě takový mix běžných potřeb, které se doma vždy budou hodit. Druhý den mi manželka povídá, abych do té prodejny zajel znovu, a ať dovezu více kapsiček pro psa, které mu chutnají. Zároveň jsem měl dovést ještě jeden šampon na vlasy, že ho vezmeme naší mamince. Když jsem tam v pondělí, tedy po víkendu dorazil, zamířil jsem rovnou pro konkrétní věci, abych se nezdržoval. Jen ceny mi trochu neseděly.

Kapsička pro psa v neděli stála 21,90 Kč.

Šampon jisté značky 199,90 Kč.

Z toho se následně mělo odečíst 30%. Dnes však, to je v pondělí, den poté, výše uvedené výrobky měly ceny jiné.

Kapsička pro psa v pondělí stojí 10,90 Kč beze slevy.

Šampon jisté značky 99,90 Kč beze slevy.

Výrobky jsem si vzal a nedalo mi to, abych nevznesl dotaz na pokladně. Zeptal jsem se, jak je možné, že včera ty výrobky stály úplně jinak, a to i po odečtení slevy. Elektronickou účtenku jsem měl naštěstí v telefonu, kterou jsem záměrně nedám, abych nebyl až moc konkrétní. Pokladní mi nebyla schopna odpovědět, pouze tvrdila, že ona za ceny neručí a neví, kolik co stálo včera.

Co z toho tedy plyne? Nenechte se, byť nezáměrně, nachytat lákavým slovem sleva. Slevu si mnohdy prodejci dají z mnohem vyšší ceny, aby na tom následně netratili. Vždy se zamyslete, nebo si zkuste vzpomenout, kolik tak daný výrobek stojí běžně, pokud zrovna není v údajné slevě. My jsme na tom netratili, koupili bychom to tak i tak, ale původně jsme si teda mysleli, že to bude opravdu ve slevě.

Zdroj: Autorský text na základně vlastní zkušenost

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz