Hlavní obsah
Aktuální dění

Na nejvyšší moderátorskou metu v ČT dosáhl zkušený a osudem zkoušený Josef Kvasnička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Autor: Ben Skála, Benfoto – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=25011196

Událostem ČT a jejím tvůrcům dávám pochvalu. Velmi mě potěšilo, že se pokračuje v trendu obsazování hlavních moderátorů zpráv zkušenými redaktory z terénu. Aktuálně přibyl do týmu Josef Kvasnička.

Článek

Určitě si toho už všiml každý, kdo je večer zvyklý pustit si zprávy. Hezkou uhlazenou tvář s distingovaným chováním Jakuba Železného nahradila tvář drsnější, ale velmi uvěřitelná, Josef Kvasnička. Toho známe z obrazovek jako letitého redaktora z regionu.

Lano přišlo od Michala Kubala

Jak sám řekl v rozhovoru pro DVTV, byl velmi překvapený, že do Událostí dostal lano. Já však nejsem překvapená, že lano přišlo právě od šéfredaktora Michala Kubala, který byl sám letitým reportérem a pohyboval se po celém světě. Kubal je také člověk z terénu a dobře si pamatuji, jak mu coby reportérovi šlo o život v Iráku, kde byl unesen a zajat povstalci. Výjev, jak šťastný, že zajetí přežil, vystupuje z letadla a objímá se se ženou, je celkem nezapomenutelný. Je to člověk, který léta reportoval ze zemí bývalé Jugoslávie, z Afganistánu, Iráku, z USA. Má mnohé za sebou. Michal Kubal společně s kolegou Martinem Řezníčkem, také letitým reportérem z Washingtonu, pro mě představují v rámci našich televizních stanic absolutně nejvíce uvěřitelné moderátory zpráv u nás. A jsem ráda, že je vídám na obrazovkách České televize téměř každý den.

Foto: By Leko - Own work, CC0, via Wikimedia Commons

Na moderátorovi záleží, musím mu věřit

Jako divákovi mi totiž velmi záleží, kdo mi referuje o událostech z domova i ze světa a musím se přiznat, že aby moderování bylo pro mne dostatečně důvěryhodné, mám docela vysoké nároky. Josef Kvasnička je reportér, kterého jsme prakticky denně sledovali na obrazovce České televize, kde reportoval hlavně z oblasti kolem Zlína. Právě proto jsem ráda za tento trend, kdy se do pozic hlavních moderátorů Událostí berou lidé se zkušenostmi z terénu. A už je mi asi celkem jedno, zda je to člověk ostřílený z USA nebo z našich domácích regionů.

Hezké tváře jsou fajn, ale mně to nestačí

Soukromé televizní stanice často do role moderátorů zpráv obsazují spíše hezké nebo známé tváře bez reportážní minulosti. Podívejme se namátkou, kdo moderuje hlavní zpravodajské pořady u našich komerčních stanic. Nemám vůbec nic proti sportovci Romanu Šebrlemu, krásným dámám Evě Perkausové či Lucii Borhyové nebo sympaťákovi Rey Korantengovi. Ale já jim ty zprávy prostě nevěřím, a proto se na toto zpravodajství také nedívám. Pro mě jako pro člověka, který se o zpravodajství celý život zajímá, a navíc v něm 10 let pracoval, je prostě důležité, aby bylo zpravodajství v hlavních zprávách, když už mu věnuji svůj čas, dostatečně uvěřitelné, a tedy důvěryhodné.

Zlá nemoc může často člověka posílit

Podle mne je trend stavět do pozice hlavních moderátorů ostřílené lidi z praxe trendem velmi dobrým a jsem za něj v České televizi ráda. A také doufám, že v něm bude tato veřejnoprávní televize pokračovat. Josef Kvasnička má navíc za sebou těžkou životní zkušenost s tou nejhorší nemocí, kterou si člověk může projít. Byla to právě tato nemoc, která mu částečně zdeformovala obličej. Musel se pomalu (jak sám říká v rozhovoru) po malých stupíncích učit mluvit. A to je druhý důvod, proč je mi sympatické, že se právě jeho tvář objevuje v Událostech čili z pohledu moderátora v nejprestižnějším pořadu u nás. Josef Kvasnička je totiž důkazem toho, že se můžete po boji s takovou chorobou nejen v plné síle vrátit, ale že vám hendikep, když dobře a poctivě odvádíte svoji práci, nezabrání dosáhnout na metu nejvyšší. A takové inspirativní osudy jsou tu potřeba jako sůl.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Josef Kvasnička (redaktor)

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz