Hlavní obsah

Pohled na život očima pozorovatele.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Všichni patříme do nějaké skupiny. Muž - žena; dospělý - dítě; učitel - žák a dlouze by se mohlo pokračovat, ale stále tomu bude něco chybět.

Článek

Všichni patříme do nějaké skupiny. Muž - žena; dospělý - dítě; učitel - žák a dlouze by se mohlo pokračovat, ale stále tomu bude něco chybět.

Jedno dělení, které jsem uslyšel od svého nevlastního strýce, na baru v Lucerně, při svém maturitním plesu, ještě za zločinného režimu. Dozvěděl jsem se o dělení na „blbce“ a „svině“. „Blbec“, který nevnímá jen sebe, své nejbližší, ale prostě celé okolí ve kterém se pohybuje a „svině“, lidičky, kteří si kromě sebe a svých nejbližších neuvědomují nás druhé. Strýc mě označil za „blbce, jak vyšitého“, což mě nejdříve trochu zaskočilo, ale s přibývajícími životními zkušenosti „hřálo“ u srdce, těší dodnes.

Samozřejmě, v obou skupinách je mnoho odstínů šedi, ale nemohu si pomoci, přesně vystihuje, jak se k životu stavíme. Mám takový pocit, že „sviní“ je více a ještě jsem nepřišel na to, čím to je. Možná v pravěku, tam se to dá pochopit, ale ve společnostech, zvláště těch moderních, kdy stát pomáhá (někdy svými rozhodnutími škodí) a vlastně každý z nás to nějak využívá (již jen policií, armádou, vzděláním atd.) a člověk by mohl být jen sám sebou, jen jako poustevník, žijící v nějaké jeskyni. V tomto kontextu, je mi to nepochopitelné.

Určitě měl vliv, u nás, ten zločinný režim (nebudu popisovat více, bylo toho napsáno již hodně), ale svobodně žijeme již desítky let a nevidím změnu, což mi hlava nebere. Nemohu na to přijít, pomůžete?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám