Hlavní obsah

6 Průšvihů naší školy, o kterých se nemluví.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Na středních školách se studenti přípravují na život a na své budoucí povolání, ale ne vždy. Každá mince má dvě strany a ráda bych se s vámi podělila o nejzajímavější průšvihy naší školy.

Článek

1. Uklízení nedopalků.

Ve škole sice slavíme den Země, kdy chodíme uklízet do nedalekého lesoparku, ale jednou pár našich učitelů napadlo si udělat takový den i jindy. Z neznámého důvodu se toho účastnila pouze naše třída, asi proto že v naší třídě je nejvíce známých kuřáků. O přestávce za námi přišla naše třídní učitelka s tím ať se jdeme oblíknout, že jdeme uklízet ven. Poté co jsme dorazili před školu tam na nás čekala třídní s dalším učitelem, dali nám pytel a dvě koště na 33 lidí a dali nám za úkol aby jsme uklidili kolem školy, hlavně tam kde se kuřáci nejvíce shromážďují. To co se mi na tom nelíbilo bylo to, že nám k tomu nedali ani rukavice a to jsme tam museli sbírat všechno co nebylo v koši. Učitelé asi nemysleli na to že za nás mají v tu chvíli zodpovědnost a že je toto velmi nehygienické, nikdy nevíte zda tam tu věc zahodil nějaký nemocný člověk. Když jsme chodili sbírat odpadky na den Země, to jsme dostávali do skupin pytel a rukavice, zatím co tohle mi přišlo jako trest pro zdejší kuřáky a mě jakožto nekuřákovi to přišlo nefér, obzvlášť když jsme to všechno museli sbírat rukama i když jsme to koště zrovna neměli v ruce.

2. Dělání práce za uklízečku.

Chodím na obor aranžér (Ano tento obor ještě existuje.) a naše dílny se nachází v posledním patře školy, které máme celé pro sebe i s toaletama. Vzhledem k tomu že jsou v tomto oboru momentálně pouze holky tak používáme i ty pánské. Toalety vypadají docela nové, pár let po rekonstrukci, ale často zde chybí papírové ručníky i toaletní papír, protože sem zdejší uklízečka zavítá jen párkrát za měsíc, protože se jí do 4. patra moc nechce. Jednou když jsme pracovali, nás naše 2 mistrové vyrušili s poradou. Měli problém s tím že někdo znečistil záchod tak, že vypadal jako ten ve vlaku, prostě tam bylo hnědé překvapení. Nikdo se k tomu nehlásil, a tak zavolali uklízečku která se tam zastavila po třech hodinách aby se o to postarala. O pár týdnů později se opět probíralo toto téma protože to nějaký člověk udělal znova. opět se nikdo nepřiznal a tak se rozhodli, že když nejsme schopné si záchod po sobě zkontrolovat sami tak budeme chodit na toalety ve dvou. Poté co odešli se ve třídě vedli velké diskuse na tohle téma. Já toto nerespektovala protože mi to vadilo a nebyla jsem jediná. Za nějakou dobu se to zase stalo a to mistrové vymysleli to řešení. Že každý den na konci praxe budou chodit dvě, budou záchody kontrolovat a o nález se kdyžtak postarají ony. Opět byly bouřlivé diskuse. Proč to nemůže dělat ta uklízečka které se za to platí, my bysme tak dostali jen nějakou nemoc protože by nám na to nejspíš nedali ani prostředky, jen štětku. Službou si prošli všichni, i já ale naštěstí jsem nic nenašla. Snad to bude letos lepší a žádná bizarní opatření nebudou.

3. Sexuální obtěžování v šatnách.

V prváku ve škole byl jeden velký problém. Holky (převážně z naší třídy) začali učitelům nahlašovat jednoho konkrétního kluka, který je měl údajně sexuálně obtěžovat v šatnách, radši nebudu popisovat jak ale asi si dokážete představit, například popisovali, že před ně přišel když klečeli při zouvání bot a pokračování si domyslete sami. Šel mi z jejich historek mráz po zádech, obzvlášť když jsem viděla reakci učitelů. Naše třídní učitelka měla řeči typu ,,Nesmíte chodit takhle vyzívavě oblečené, nemáte se s klukama líbat v šatnách atd.". Naše učitelka na psychologii taky nebyla žádná sláva, ta měla řeči ve stylu ,,Tohle je úplně normální, kluci mají samčí geny a tak je normální že když se takhle laškujete, že posouvá laťku výš…". Téměř podobné řeči jako od třídní. Takže podle učitelů se to stalo proto, že holky byli až moc vyzívavě oblečené a tak jim příjde normální že se s nimi kluci chtějí „množit“, protože je vzrušují i když holky dávají najevo že se jim to nelíbí. Samozřejmě tu byly i otázky ,, A proč jste nevolali o pomoc nebo proč jste se nějak nebránili?" Spolužačky na to odpověděli tak, že to bývá těžké protože jak mají strach tak prostě strnou a nevědí v tu chvíli co mají dělat. Dnes na toto mám velké množství otázek: Opravdu by učitelé nepotrestali holku, která by se před obtěžováním bránila vlastníma rukama? Opravdu by učitelé reagovali, kdyby někdo že studentů v tom hluku volal o pomoc? To mají ty holky chodit v létě ve svetrech, aby jim incident lépe věřili?Naštěstí ten kluk dostal vynadáno, ale jenom vynadáno. Navíc celkově učitelům vadili zdržující se páry v šatnách a tak prohlásili, že se bude od teďka místnost s šatnama zamykat. Zajímalo by mě jak se tvářili, když jim došlo že tam žádné dveře ani nic na zamykání není. Dodnes bývám ve školních šatnách i jinde ostražitější, obzvlášť když jsem si všimla jak k tomu učitelé přistupovali. Je to děsivá představa, když se vám něco takového stane a ostatní se k vám chovají jako kdyby jste jim vyprávěli pohádku.

4.  Učitelka na ekonomiku

Tato učitelka strašila na škole už mojí tetu, které je dnes kolem 35 let. Nějakým zázrakem učitelka učí v této škole až dodnes. To proč se v tomto článku objevila je to, jakým způsobem učí. Dalo by se říct že žádným. Například 2 hodiny ekonomiky trávíme opisováním věcí z prezentace určené pro vysoké školy a poté si napíšeme test. Test který nám vrátila všem proškrtaný, a schodou okolností měla celá třída za 5. Přitom když já i spousta dalších jsme si porovnávali odpovědi v testech s věcmi v sešitech, se některé věci shodovali a byly napsány správně, přitom byly zaškrtlé a počítali se jako chyba. Zároveň mi přišlo zvláštní i to že učitelka si až moc trvala na tom aby jsme jí testy vrátili všichni, jinak by nám dala za 5. Vedli jsme o tom bouřlivé diskuse s mnohými jejími kolegyněmi. Od mistrové jsme se dozvěděli, že jí také nesnáší a že učitelka na ekonomiku je velká kamarádka s ředitelkou. Od učitelky, kterou jsme měli jednou jako supla jsme se dozvěděli že na ní byla pár let zpátky sepsána petice, ale ta z nějakého důvodu zmizela, říká se že to způsobila ona. Z těchto informací jsem si složila chytrou taktiku, kterou učitelka na ekonomiku používá a daří se jí tak ve škole držet. Paní učitelka se nejdříve snažila posilovat vztah s ředitelkou, aby bylo pro ní velmi těžké ji vyhodit. Dále moc dobře věděla že některé věci v testech jsou škrtlé špatně a tak aby je studenti nemohli ukázat jiným učitelům jako důkaz, tak po nich chce aby jí je vrátili pod hrozbou pětky, na což myslím že vůbec nemá právo. A tak se studenti rozhodli, že napíšou petici na její vyhazov. Učitelka to samozřejmě zaregistrovala, zajistila aby se petice dostala k ní a zlikvidovala ji. Nechápu co jí k tomu vede, napadá mě zda nemá nějaké zážitky ze života které ji poznamenali tak, že teď rozhazuje náhodné známky, nebo jestli to nedělá pro zábavu aby pak sledovala jak to ostatní řeší. Pokud je to první varianta, tak by neměla své problémy řešit tím, že bude schválně kazit prospěch jiných. Učitelé o tom samozřejmě už nějakou dobu ví a řeší to na pedagogických radách, kterých se učitelka na ekonomiku nezúčastňuje, to samé i třídnické schůzky, kde by to určitě dostala od rodičů sežrat. I s třídní učitelkou jsme o tom mluvili, a ta nám slíbila že si s ní promluví. Jenže to zkončilo tak, že se ekonomikářce dařilo měnit téma, a tak místo mluvení o vyučování spolu jen tak drbali u kafe. Navíc, teď na konci školního roku šoupla na opravné zkoušky 3 spolužačky, které na tom byly se známkami a absencí líp než jedna, kterou nechala projít. Já jsem to naštěstí zvládla a prošla se čtyřkou.

5. Hororový výlet do Českých Budějovic

Jednou jsme dostali za úkol, vytvořit makety výkladních skříní na téma světových metropolí. Jinak řečeno, jsme vytvářeli zmenšené verze výloh na téma různých světově známých měst. Dostala jsem 1 a moje maketa byla mezi nejlepšími, to co mě potom vyděsilo bylo, že nám mistrové až poté sdělili že 3 co měli nejlepší makety se účastní aranžérské soutěže v Českých Budějovicích. Popravdě jsem měla docela strach protože jsem nechtěla ject na několik dní do města, kde jsem nikdy nebyla, obzvlášť s cizími lidmi, navíc tam někde přespávat v hotelu. Naštěstí jsem vybrána nebyla a místo mě tam jeli 3 mé spolužačky, které měli podobné obavy jako já, ale stejně tam ject museli. Byli tam 2 dny a když se vrátili, tak jsem zjistila že se moje obavy naplnili. Informace všech tří spolužaček, které mezi sebou nebyly nejlepší kamarádky se schodovali. Vyprávěli že do Českých Budějovic jeli dodávkou společně s mistrovou a vrchní mistrovou. Řidička byla špatná a údajně nejednou málem nabourali. Když dojeli do města se ubytovali v jednom penzionu který byl nejhorší v jakém kdy byly. Pokoje byly špinavé, neuklizené a vedli do nich skleněné dveře, skrz které údajně jednu ze spolužaček v noci někdo sledoval. Kvůli znečištěným pokojům si byly stěžovat na recepci a tam jim řekli, že Zaměstnali uklízečku, která je nechce uklízet. Potom došli do budovy kde se soutěž konala. Přijeli tam i další aranžéři z jiných škol, kteří měli lepší vybavení než ty naše (Je pravda, že naše škola na tom není finančně nejlíp). A proto že měli lepší vybavení tak i vyhráli a naše aranžérky skončili čtvrté. Dále uváděli že se k nim spousta lidí nechovala dobře atd. Když se podívám na to, kdo že spolužaček do Budějovic jel, tak mám pocit že to nebylo jen kvůli maketám. Jednu úplně mistrové nemusí, protože neustále někoho pomlouvá a je to nebaví. Druhou nemá ráda pouze jedna mistrová ale důvod není znám. A třetí je jejich oblíbenec. Možná uvažovali i nade mnou protože ve třídě patřím mezi ty talentovanější, ale asi se jim do rukou dostali doklady o mém psychickém zdraví, a tak si řekli že bych to nemusela zvládnout.

6. Šikana učitelky

Vzpomínáte si jak jsem v tomto článku zmínila učitelku na psychologii? I když neměla úplně dobrou odpověď pro oběti sexuálního obtěžování, tak je to učitelka která mi příjde docela milá, snaží se každému nějakým způsobem pomoct a že se jí člověk může svěřit se vším. My jsme byly už v druháku a na škole se objevili nový prváci aranžéři, které spousta učitelů popisuje jako ďáblovo tým, a právě učitelku kterou mi máme na psychologii si vybrali jako hlavní terč. Oni ji měli na tělocvik na který se rádi vymlouvali a vymýšleli si i ty nejprůhlednější důvody proč nemůžou cvičit. Učitelka je bohužel ten typ kterému se daří prokouknout lháře a tak je vždy odhalila, a tak navrhla jejich třídní učitelce aby jim za to dala třídnickou dudku. Prváky to samozřejmě naštvalo, a tak tělocvikářka dostala na třídnické schůzce od velké většiny rodičů prváků slušně vynadáno . Ale tak, že druhý den se před námi při hodině rozbrečela. Litovala toho že na tuto školu šla a litovala i nás, že jsme se na této škole ocitli, zkrátka vypadala docela zničeně a v depresi. Já jí znám o trochu lépe než jiní v naší třídě, protože jsem k ní občas chodila se s něčím svěřit. Pomáhalo mi to ale i když mi dávala najevo že není psychiatr ani psycholog, tak vždy naše sezení ukončila tím, že vždy když mě něco bude trápit že za ní mám přijít. Příjde mi to od ní hezké a chtěla bych za to nějak pomoct jí, aby jí tohle už netrápilo.

Závěr

Naše škola jako každá jiná má své mouchy a přišlo mi zajímavé sem vystavit pár těch největších o kterých vím. Pokud si vzpomenu na další nebo časem přibudou nové, mohlo by přijít pokračování. Ale chci hlavně upozornit na to, že tyto věci nemají špinit jméno školy, proto jsem tu neuvedla jméno školy ani jména účastníků událostí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz