Hlavní obsah
Názory a úvahy

Fyzický kontakt mezi učitelem a studentem. Vadí to?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Pokud vás měl/a nebo má učitel/ka opravdu rád/a, určitě jste se někdy setkali s tím že vás třeba pohladil/a nebo dokonce políbil/a, jaký na to máte názor? Myslíte že si to mohou dovolit?

Článek

Na základní i na střední škole jsem mezi učiteli docela oblíbená. Asi je to tím, že nejsem problématik, často si s nimi povídám nejen o učivu a mám rozsáhlí umělecký talent. Takže jsem se během života setkala s fyzickým kontaktem od učitelů, kteří mě zřejmě měli rádi. Někteří experti to považují jako špatné, protože se tak údajně probourává hranice mezi učitelem a studentem, jiní to vnímají jako správné protože to ve studentovi podporuje sebevědomí. Ale přes to existuje několik typů fyzického kontaktu, kdy jiné jsou v pořádku jiné ne. Tady jsou příběhy těch se kterými jsem se setkala.

1. Pohlazení

Tohle je za mě nejběžnější kontakt mezi učitelem a studentem, ten mi přijde v pořádku a zařadila bych ho k těm podporujícím. Je to takové milé a pohlazení jsem zažila tolikrát, že asi nemá cenu tu uvádět příběh každého pohlazení, ale bylo to většinou jako pochvala nebo proto že mě učitelka po dlouhé době ráda viděla.

2. Objetí

Spočítala jsem, že s objetím od učitelky jsem se setkala celkem šestkrát. Bylo to zrovna od těch učitelek které mě a můj talent obdivovali a opravdu mě měli rády. Pokud se jedná o takové to klasické objetí, přijde mi to v pohodě. Takové objetí mi vždy udělalo velkou radost.

3. Polibek

Pouze jednou mě políbila jedna odvážná učitelka. Bylo to proto, že se jí líbil dárek ode mě který jsem jí dala na konci školního roku. Upřímně se nejednalo o žádný francouzák, byl to jen polibek na tvář, kvůli kterému jsem měla trochu poslintané vlasy, ale dobrý. Polibek mi už přijde tak trochu na hraně, sice mi to od učitelky nevadilo ale vím že jiní by s tím už měli problém.

4. Doteky na intimních místech

Setkala jsem se s tím, ale jednalo se o případy kdy se to ještě dalo vnímat s úsměvem, zkrátka nebylo to nic vážného jako věci které se mohou dít jinde. Šlo o to, že jsme jednou se třídou (druhák) byly na jedné výstavě. Já jsem tam stála, v tom cítím jak mě někdo šťouchá prstami do pánve. Otočím se a za mnou mistrová která se mě chtěla zeptat, zda jsem už viděla támhle to. Vysvětlila jsem jí že mi to nebylo příjemné a už se to nestalo. Toto bylo podle mě jen takové nedorozumění, kdy podle mě nebyl její záměr aby se mě dotýkala na intimních místech, ale byla kousek. Dále jsme na konci deváté třídy hráli s našim fyzikářem takovou hru, kdy jsme byli všichni v kruhu, měli jsme třídnici a na ní 2 hrací kostky. Když na těch kostkách padlo určité číslo, daný člověk si musel přesednout na člověka po jeho pravici, když tam to číslo nepadlo, člověk seděl dál na svém místě. Já jsem měla tu smůlu že jsem seděla vedle fyzikáře, na kterého jsem si musela po nějaké době přesednout. Seděla jsem mu na koleni, jako spousta okolo a i když o nic nešlo tak to muselo vypadat opravdu špatně. Vzpomínám si že tenkrát mi to taky bylo trochu nepříjemné. Obě situace neberu nějak špatně, spíš jako vtipné situace a vím že ani jeden neměl ten špatný záměr. I když vím o pár věcech které se stali mím známým a ty už nejsou tak ok. U nás na střední učí učitel, který má na starosti hlavně tělocvik a my ho měli v prváku na chemii. Slyšela jsem, že před lety údajně měl na svědomí sexuální obtěžování dívek na tělocviku, kvůli čemuž měl na pár let zakázáno učit tělocvik, nebo na něj aspoň mít dívky. Dodnes nevím zda je to pravdivá informace, sice jsem se mohla přesvědčit u jeho manželky která tam pracuje s ním jako učitelka, ale vím že vždy když byla vhodná chvíle, tak mi to přišlo nevhodné. Je možné že kdyby se to opravdu stalo, že by už s ním nebyla ale na druhou stranu vím, že se učitel často chová docela zvláštně. Například mé spolužačce pochválil podprsenku, 2 mé spolužačky si chtěl vzít k sobě do kabinetu aby tam dělali dřepy, tuším že na ně i nějak sahal a na chemii jsme probírali samá zvláštní témata, která kolikrát do chemie ani nepatřili, třeba to že ženy patří do kuchyně atd.. Mám 2 teorie. Buď se to obtěžování nestalo a jen tak si dělá srandu z toho, že před lety o něm někdo řekl že je pedofil. Nebo je to tím že jak jsou oba už starší (odhaduji cca 40 až 60 let) tak se mu manželka už nelíbí a jaksi provádí takovou „nevěru“, že to hezké hledá na mladých studentkách, ale kdo ví jak to mezi nimi je, to tu teď není podstatné. Je možné že tu teď rozebírám jen nějaký školní drb a že se to opravdu děje jen ze srandy, ale v tomto článku je to spíše jedno zda je to lež či pravda, protože je hlavní se nad tou situací zamyslet kdyby tomu tak bylo.

Závěr

Jsou typy fyzického kontaktu které jsou přijatelné i ty co jsou za hranou. Zajímá mě váš názor i vaše příběhy na toto téma. Já jsem zatím zažila jen ty které mi přišli úsměvné, jiní na tom mohou být hůř. Když se někdo potýká se sexuálním obtěžováním, měl by to ihned nahlásit na policii a pokud jde o studenta stačí o tom říct někomu z učitelů nebo rodičům.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz