Hlavní obsah
Lidé a společnost

Dostala jsem od partnera dům. Teď se rozcházíme a on ho chce zpátky, říká Sandra (28)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (premium license)

Když si Sandra začínala s Jindrou, patřil mezi ty nejvelkorysejší lidi v celém okolí. Nebyli svoji a stěhovali se do nového domu. Aby jí ukázal, že to s ní myslí opravdu vážně, dům z peněz z rodinného dědictví koupil a napsal ho na ni.

Článek

Trvalo ale jen tři roky, než se dal dohromady s kolegyní, která ho úplně pobláznila. Jednou domů přišel se slovy, že se chce rozejít. Byl to pro mě jako blesk z čistého nebe, ale copak můžete držet u sebe někoho, kdo vás nemiluje?

Kde na to mám vzít?

Konec naší lásky ale nebyl to jediné, co Jindru trápilo. Dům, který pro nás koupil, který jsme společně rekonstruovali - a který napsal na začátku vztahu na mě - chtěl teď zpátky. Nebo zaplatit.

Jenže ceny nemovitostí šly extrémně nahoru a já nemám ani příjem na to, aby mi dali tak vysokou hypotéku. Podle předběžných odhadů byla cena domu minimálně 10 milionů. A kdybych ho Jindrovi vrátila, musela bych do nájmu. Měla jsem tu navíc psa, slepice. Nedávno jsme pořídili dvě kočky. Kam ty zvířata dám?

Hledám právní kličky

Jindra mi dal rok na to, abych celou situaci vyřešila. Ale copak mě může nutit,a bych mu vrátila něco, co na mě přepsal? Nemáme spolu uzavřenou žádnou smlouvu, že bych mu měla něco platit. Nebo, že by mi dům daroval za úplatu. Zkrátka ho koupil mým jménem. Může ho požadovat zpátky? Jsem zmatená…

Chystám se za právníkem a přemýšlím, že pokud nebude mít Jindra právní nárok na to, abych mu něco vracela, prostě to neudělám. Dům si nechám. Nevím, zda to moje svědomí zvládne, ale copak se můžu nechat jen tak vyhodit z nemovitosti, která je pro mě domovem? Myslela jsem, že naše láska vydrží navždy… Říkám si, jestli za tím, že dům na mě přepíše, nebyly nějaké finanční problémy, o kterých nemluvil. Teď se jich zbavil, tak je najednou vše v pořádku. Měla jsem ho za úspěšného podnikatele, ale říkal, že peníze byly z dědictví…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s hlavní aktérkou Sandrou P.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz