Hlavní obsah
Jídlo a pití

Slané dorty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: A. Barešová

Máme rádi oslavičky a někdy se hodí připravit si slaný dort.

Článek

Základem je toastový chléb a pomazánka. Jednotlivé vrstvy se potřou a nakladou na sebe tak, aby pasovaly jako cihly s maltou. Mezi druhou a třetí vrstvu jsem přidala nastrouhanou okurku. Chleba se musí proležet, aby byl opravdu měkký jako dort.

Foto: A. Barešová

Slaný dort 2

Pomazánka je z tvarohu, mixovaných sušených rajčat a oliv i s olejem, malé majonézy a pomazánkového másla. Podle potřeby jsem zředila mlékem. Ochuceno solí.

Foto: A. Barešová

Slaný dort 3

Potřený chleba jsem ze strany pokladla kolečky okurek a navrch zdobila salátem, poličanem, rajčaty, ředkvičkami, mrkví, okurkou, obloženými vejci a navrch posypala řeřichou. Kromě obdélníku jsem udělala ještě podobné čtverce, vhodné pro začátečníky.

Foto: A. Barešová

Slaný dort 4

Vajíčka jsou natvrdo uvařená, vydlabaný žloutek jsem osolila, smíchala s majolkou a znovu vrátila do vajíček. Dno vajíček jsem trochu seřízla, aby se nesunula, ředkvička je vykrájená nožem, ostatní zdobení je stejné jako na velkém dortu. Na dortech odvedl největší kus práce dvoubarevný salát, v kombinaci s červenou zeleninou je výsledek opravdu moc pěkný.

Foto: A. Barešová

Slaný dort 4

Ostatní chleby jsou naplněné obdobně, liší se jen zdobením, kde hraje roli fantazie.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám