Hlavní obsah
Seberozvoj

Přestaň se vyhýbat stínu a narovnej se do svojí síly

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: unsplash/@dustinhumes_photography

Chceš si vážit sám sebe? Chceš, aby si tě vážila tvoje žena? Chceš trvale proměnit svůj život? Pak se musíš přestat schovávat a vyhýbat se.

Článek

Pravidelně mi v noci píšou muži, že jsou delší dobu nespokojení sami se sebou, svým životem, vztahem a už tak nechtějí dál žít, touží po změně a sledování mých podcastů je konečně inspirovalo k rozhodnutí k životní změně vykročit.

Ráno - než stihnu odepsat - napíšou, že měli jen blbou náladu nebo splín a teď už jsou v pohodě a změnu nepotřebují.

Co se stalo? Zmizely zázračně přes noc jejich problémy? Ne. Jen se nechali přesvědčit svým strachem a vnitřním odporem, že na změnu je ještě čas, že to není tak špatné, dá se to vydržet a že zradit svoje rozhodnutí pro životní změnu je to nejlepší, co mohli udělat.

Tímto způsobem pak my, chlapi, ztrácíme sebeúctu i pocit vlastní hodnoty a sebevědomí. Tak přicházíme o svou vnitřní sílu, svobodu, důstojnost a možnost žít naplňující vztahy a život, o možnost být sám sebou lehce a uvolněně. Vyhýbání vede jen k prodlužování našeho utrpení.

Můžeme se vymlouvat a přesvědčovat se, jak chceme, ale někde uvnitř sebe víme, že jsme uhnuli a podřídili se svému strachu.

Jak pak můžeme mít možnost žít lepší život a vztahy? O to všechno se okrádáme, když uhneme. A to je obrovská škoda. Tenhle svět potřebuje muže, kteří mají odvahu postavit se tomu, co je tíží, protože to jim brání žít život naplno a změnit to.

Jsem přímý a někdy i intenzivní, tak žiju i pracuju. Tento text píšu pro muže jako podporu. Není čas ztrácet čas. Tvoje žena tě potřebuje, tvoje děti tě potřebují, ty potřebuješ sám sebe, svou mužskou sílu. Životní změna bývá mnohem blíž, než si myslíš. Na dosah ruky. Stačí vykročit a tu ruku natáhnout.

Muži se mě ptají - jak jsi dokázal svůj život tak změnit - často čekají, že jim řeknu nějakou tajnou metodu nebo postup. Já prostě od určitého bodu v životě nečekám a neuhýbám. Když jsem četl knihu o traumatu a uvědomil si, že to na mě sedí, ještě ten den jsem napsal průvodci, s jehož pomocí jsem se mohl od svojí vnitřní zátěže osvobodit. To je můj recept, neuhýbat, být přímý, odvážný, čelit narovnaně všemu, co život přináší.

PS: Vím, že si říct o podporu, sdílet svůj příběh, otevírat se před někým novým bývá pro muže někdy náročná výzva. Sám jsem si tou cestou prošel. Nedovolte ale svému egu, aby z toho vytvořilo výmluvu pro pasivitu a nevykročení vpřed.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz