Článek
Objednat si zboží na eshopu a nechat si jej doručit domů. Celkem běžná věc, kterou dělá každý z nás. Jednoho dne mi dosloužila stará mikrovlnka, a tak jsem neváhal a do deseti minut jsem měl objednanou novou. Nic neobvyklého, říkal jsem si a dál to nijak neřešil. Ani výběru přepravní společnosti jsem nevěnoval příliš pozornost. Prostě jsem na jednu z možností kliknul a hotovo. Věřil jsem, že vše proběhne hladce. Jak moc jsem se mýlil, jsem však zjistil až ve chvíli, kdy mikrovlnka dorazila, tedy spíše paní, která jí přivezla.
V den, kdy měla mikrovlnka přijet, jsem si vzal home office, který si beru běžně alespoň jednou do týdne. Když se ozval zvonek, šel jsem ke dveřím celkem najisto s tím, že mám novou mikrovlnku. Jakmile jsem otevřel dveře, zahlédl jsem dodávku přepravní společnosti zaparkovanou před mým domem. To, co se stalo v následujících minutách, mi však vyrazilo dech.
Příšerná ženská
Řidička, která doručovala mou zásilku, vystoupila z auta. Už na první pohled působila dost nervózně a podrážděně. Rychlým pohybem otevřela zadní dveře dodávky a začala hledat můj balík. Byl jsem ještě u dveří, když jsem viděl, jak vytáhla větší krabici s mou mikrovlnkou. Místo toho, aby ji postavila na zem nebo nějakým způsobem přenesla k mým dveřím, vzala ji a jednoduše ji hodila na chodník. Ne, nepoložila ji, skutečně ji hodila. Nevěřil jsem svým očím.
„Co to děláte?“ vykřikl jsem, jakmile jsem se vzpamatoval. „Vždyť to rozbijete!“ Načež na mě ta dáma začala přímo na ulici řvát: „Nejsem nosič, jsem řidič! Mám Vám dovézt krabici, ne se s ní tahat, tady to podepište!“
Byl jsem v šoku. Snažil jsem se ji uklidnit a vysvětlit, že bych jen očekával, že se zbožím bude zacházet opatrně, a že pokud bude mikrovlnka poškozená, budu si samozřejmě stěžovat a požadovat náhradu. Bylo mi řečeno, že si mám stěžovat, kde chci, že spěchá a že nemá v popisu práce se tahat s krabicemi. Myslím, že by si svůj popis práce měla ještě jednou a důkladně pročíst. Rozhodně tam není, že má se zbožím házet. Nepotřeboval jsem, aby mi krabici někam nosila, mám dvě ruce, ale proč to proboha zuřivě vyhodila ven?
Samozřejmě mikrovlnku rozbila
Nevěděl jsem, co na to říct. Celá situace mi připadala jako zlý sen. Když odjela, zůstal jsem stát na chodníku s krabicí, která byla viditelně poškozená. Rohy byly promáčklé, izolepa byla natržená. Doma jsem krabici hned otevřel. Na první pohled bylo naštěstí vše v pořádku. Jenomže po zapojení mikrovlnka nejela. V ten moment jsem byl opravdu rozčílený.
Reklamace
Zavolal jsem tedy do e-shopu, kde jsem zboží objednal, vše jsem jim vylíčil a musím konstatovat, že chování prodejce bylo naprosto odlišné od chování dopravce. Moji reklamaci přijali, mikrovlnku vyměnili, jen ji tentokrát přivezl jiný dopravce. Svoji mikrovlnku jsem nakonec tedy dostal, člověk, který jí převezl tentokrát po zazvonění normálně vyndal krabici z auta a zeptal se, kam ji má odnést. Řekl jsem, že takto je v pořádku, podepsal, pozdravil a pán zase odjel. Nevím, proč to takto hladce nemohlo jít i o pár dnů dříve.
I přesto, že jsem nakonec dostal novou mikrovlnku, zůstala mi z této zkušenosti hořká pachuť. Věřím, že nejsem jediný, kdo se setkal s podobným jednáním ze strany přepravních služeb. Možná je na čase, aby se firmy více zaměřily na školení a kontrolu svých zaměstnanců a na to, jak komunikovat se zákazníky. Řidiči nejsou jen lidé, kteří převážejí balíky, ale také jsou tvář společnosti, ve které pracují. Pokud se budou chovat i nadále takto, myslím, že časem přibude lidí jako jsem já, kteří příště raději objednají zboží kdekoliv jinde, než aby zaškrtli tuto dopravní společnost.
Zdroje:
Vlastní zkušenost