Hlavní obsah
Lidé a společnost

Cesta autobusem jako nezapomenutelný zážitek. Stačí jet s Nenormálním řidičem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Ana Kibicová

I obyčejná cesta městským autobusem se může stát neobyčejnou. Stačí, když vás veze někdo, koho očividně jeho práce baví. Jen kdyby všichni kolem najeli na stejnou vlnu.

Článek

Znáte to, vidíte autobus, jak se blíží na vaši zastávku, ale vám chybí ještě několik metrů, abyste ho stihli. Tak doufáte, že řidič se nad vámi slituje a těch několik sekund počká, než popoběhnete, abyste stihli nastoupit.

Předpokládám, že už leckterému z vás se stalo, že řidič vám prostě zavřel dveře před nosem a pokračoval dál ve své trase. Nehledě na nadávky a zdvižené pěsti, které jste k němu následně směřovali.

V tomto týdnu jsem také dobíhala autobus. Překvapivě mi řidič nejen neodjel, ale poté, co jsem naskočila do plného autobusu, mě udivily nápisy visící na oknech i dveřích.

Na dveřích stálo například „Díky za společnou cestu“, nebo „Dnešní výzva: Usmát se na cestujícího vedle vás!“ Za odměnu si „borci“ plnící výzvu mohli nabídnout i přiložené bonbony. Taktéž přilepené na dveřích.

Oba nápisy mě nejen potěšily, ale v dosud náročném dni i pobavily, a skutečně jsem se na cestující kolem sebe začala smát. Škoda, že mé nadšení nikdo neopětoval a všichni se dál tvářili jako většina cestujících v pražské MHD.

Přitom jsem zaznamenala, že řidič mile pozdravil i maminku s malým dítětem, kteří také nastoupili na poslední chvíli. Malý cestující si dokonce od řidiče vysloužil odměnu. Na místě určeném pro kočárky byly k dispozici zase ovocné kapsičky pro nejmenší.

Při výstupu jsem si pak všimla, že všechny nápisy jsou opatřené podpisem Nenormální řidič a QR kódem na instagramový účetdotyčného.

Ačkoliv Instagram spíše nepoužívám, hned jsem se stala jeho sledující. S ohledem na přiložené příspěvky si troufám tvrdit, že dotyčný pan řidič si svou práci skutečně užívá a tato nápisy a bonbony ozvláštněná cesta nebyla ojedinělá.

S Nenormálním řidičem jsem všehovšudy jela jen dvě zastávky, ale i tak ta jízda stála za to. V dnešním světě je osvěžující vidět, že někoho jeho práce skutečně baví a snaží se i obyčejným nápisem a bonbonem vytvořit lepší den pro své okolí. A to především s ohledem na skutečnost, že nikdy neví, koho poveze.

A co si budeme povídat, v pražské MHD, a především v autobusech, se to hemží všemožnými individui, se kterými by většina z nás nechtěla mít co dočinění.

I proto si tento Nenormální řidič zaslouží můj obdiv a také poděkování nejen za to, že skutečně počkal, než nastoupím, ale i za lepší den.

Nezbývá mi než doufat, že jeho práci mu nikdo nezkazí a bude dál svými nápady a nápisy zpříjemňovat den všem Pražanům, pro které je cesta MHD většinou jen nutnou a neoblíbenou záležitostí všedního dne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz