Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Kočky jsou falešné. Ehm???

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Anna Billová Šnoblová

Můj kocour v prádelním koši

V Česku se často říká, že kočky jsou falešné. Souhlasíte, nebo ne?

Článek

Určitě tuto větu znáte. Podle mého názoru je to naopak, kočky jsou jedny z nejupřímnějších stvoření, jaké jsem kdy potkala. Kočka vám vždy dá najevo, kdy je jí něco nepříjemné. Není tak podřízená, jako pes a vždycky má svůj vlastní pohled na věc, za kterým si stojí. Zuby nehty. Čili zuby drápy.

Proč by právě naše milé miciny měly být falešné? Hloupost, jednají naprosto na rovinu a nikdy nepředstírají. Nelíbí se mi něco? Mňouknu, drápnu. Mám někoho ráda? Přitulím se k němu a obejmu ho ocáskem.

Navíc kočka naprosto geniálně pozná, když nejste v pořádku. Myslím hlavně psychicky. Dovolím si malý osobní příběh.

Po týdnu, kdy jsme s manželem jezdili na tandemovém kole, se mému milovanému mužíkovi udělalo hodně zle, nejspíš i z příšerného vedra. Skončil v nemocnici. Těch pár dní, kdy lékaři nevěděli, co mu přesně je, se kocourek choval na jedničku. Mazlil mě, byl mi takovou oporou, že jsem zírala. Přesně vytušil, že mi je zle a že cítím úzkost a nejistotu.

Tenkrát jsem ze slavné cyklistické cesty přijela domů v jedenáct v noci, vyčerpaná, vystresovaná. Ještě dlouho jsem zůstala vzhůru. Nedalo se spát. Kocourek ihned tušil, co se děje. Nevím, co bych bez něj dělala, být doma sama a bát se o muže. Ale i v menších „trablích“ můj kocour vytuší a okamžitě zahájí „tulicí terapii“. Je krásné v náročné chvíli, kdy není dobře, pohladit heboučký kožich a tím se odreagovat.

Kdyby kočky byly falešné, lidé by je vůbec nechovali. Naopak, jejich odzbrojující upřímnost a láska nás láká už kolik tisíciletí. Nezapomeňte na starověké Egypťany, kteří kočky dokonce mumifikovali a moc si jich vážili.

Ten šestý smysl, který nejen kočky, ale i jiná zvířata mají… Je úžasný. Vycítí vaše emoce lépe, než lidi. Už jen hrát si s kočkou, stačí uvázat na provázek nebo stužku kousek papíru. Stačí velká krabice, kam si míca zaleze a pak na vás udělá svoje grandiózní BAF! Všimli jste si, jak tohle kočky baví?

Proto navrhuji toto prastaré tvrzení nějak upravit. Zatím si nejsem jistá, jak, ale určitě na to jednou přijdu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz