Hlavní obsah
Zdraví

Léčivá kočka aneb miciterapie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Anna Billová Šnoblová

Kocourek v peřině

Kočka není jen příjemný společník, ale může vás i vyléčit.

Článek

Sama jsem nikdy na felinoterapii (léčba kočkami) nebyla, ale zvířata léčit dokážou. Každý to zjistí, jak jeho mazlík reaguje na stres svého páníčka. Už jen to pohlazení kožichu dělá dobře na každodenní únavu. Kontakt s tvorem, který mluví jinak. Taky zkoušíte na svou kočku mňoukat? (Dokážu i bučet venku na krávy nebo odpovídat vesnickým psům…)

Ale pokud toužíte zlepšit svůj stav a pořídit si opravdu léčivou kočku, zkuste zainvestovat a pořiďte si plemeno ragdoll. Toto jméno není náhoda, ragdoll znamená v angličtině hadrová panenka. Pokud takovou kočku vezmete do náruče, uvolní se a je měkká jako kousíček hadru.

Historie tohoto plemene začíná v roce 1960 v Kalifornii. Ragdollky jsou tolerantní a oddané, používají se na felinoterapii. Jsou tři typy zbarvení, kočky mají robustní tělo a asi nejhezčí varianta jsou bílé s punčoškami a s čokoládovými odznaky. Je to dlouhosrstá a mohutná kočka.

Někteří lidé tvrdí, že ragdollky velmi lehce snáší bolest. Prý proto, že jsou to potomci perské kočky, která byla zraněná při autonehodě. Ale jiní zase říkají, že je to jen individuální výjimka. Já osobně bych nezkoušela, jak a co kočku bolí a nechala ji v klidu žít.

Když jsme u terapií a zvířat, podělím se o zkušenost z hippoterapie. Zažila jsem několik terapií s koníčky. Poprvé jsme ani nejezdili, jen se seznamovali se zvířaty. Zkoušeli jsme koně hladit po těle, vnímat, jestli se jim to líbí, nebo ne. Naladit se na ně. Byla jsem z toho absolutně nadšená. A to jsem nikdy neměla moc ráda koně, ani jako holčička jsem nezažila takové období plné koní a poníků, to mě nějak minulo. Ale toto seznámení s ušlechtilými zvířaty mi učarovalo.

Potom už jsme zkoušeli pomalou jízdu, nejdřív jsem se trochu bála, přeci jen, je to trochu výška. Ale bylo úžasné se na koně napojit, dát jim jablíčko, dokonce jsme se naučili i čistit kopyta.

Prostě zvířata léčí a hotovo, však to víte. Lepší než kilo neurolu je chlupatá koule stočená na měkkém gauči nebo rovnou v peřinách. (Kdo má víc peněz, ať si rovnou pořídí nádherného koníka.)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz