Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Online seznámení na Tinderu. Zájem projevilo přes 1700 mužů, ale stejně zůstanu sama s kočkami

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Roman Samborskyi/Shutterstock

Zažila jsem nemocnici v Indii, kde jsem ležela na podlaze na kapačkách, ale pořád to bylo méně děsivé než seznamka Tinder.

Článek

Vypadá to, že v Hornbachu ani v Lidlu, což jsou jediná místa, kam se dostanu mezi lidi, štěstí neudělám. Přesvědčila jsem sebe sama, že online seznamování je dnes běžné, normální a rozhodně to není nic ponižujícího pro zoufalce, kteří nejsou schopní se dát dohromady na běžném trhu vztahů. Tinderu se také přezdívá aplikace „na jednorázový sex“, tudíž jsem se rozhodla, že půjdu proti předsudkům a jistě to bude platforma, kde se hledá opravdový vztah.

Je to jako s prací. Když člověk hledá nové místo, posílá vylepšené životopisy a motivační dopisy. Ty snad už dneska nikdo nečte, když je generuje AI, ale firmy je z nějakého záhadného důvodu stále chtějí. A pak se za zvuku fanfár dostane k pohovoru, kde se poníží před mladou holčinou, která sedí na HR a ptá se: „Kde se vidíte za pět let?“ Já osobně se vidím jako rentiérka v posteli s pěti štěňátky.

Mezi rybáři a cyklisty

Takže jsem vyplnila na seznamce profil, nahrála fotku a čekala, jestli se protlačím i do dalších kol. Za jeden den se objevilo přes 1700 zájemců. Na Tinderu už asi byli všichni, ale pro ty, pro které je to neznámá voda. Když o vás má někdo zájem, pošle lajk, pak vy jemu, tím se propojíte a můžete si vesele povídat o kvantové fyzice i duchovní krizi západního světa.

Ten počet je opravdu překvapivý. Kolik žádostí dostávají asi takzvané „internetové královny“, jejichž oblíbeným oblečkem je spodní prádlo nebo plavky, mají napíchané pusy, co vypadají trochu jako zadek paviána a honosí se zbrusu novým poprsím. Ráda bych se poplácala po rameni, ale zřejmě jsem v porovnání s nimi nedosáhla závratného čísla.

Takže těch 1700 mužů, kterým samozřejmě nejde o žádné ukojení primitivních pudů, ale intelektuální hovor o Immanuelu Kantovi a jeho kategorickém imperativu, jsem si pro lepší přehlednost rozdělila do skupin.

Lovci. To jsou zejména rybáři, kteří se zvěčňují se svým úlovkem. Chtějí tak dát ženě najevo, že jsou opravdovým mužem. Škoda, že mám z ryb fóbii a při pohledu na lesklé mrskající se tělo mám tendenci omdlít.

Světlonoši. Fotí se s dětmi, pejskem nebo kočičkou, ať už to jsou rekvizity vlastní, či zapůjčené a ukazují tak, že mají dobré srdce, půlku výplaty dávají na charitu a po večerech se modlí za celosvětový mír.

Narcisové. Zvěčňují se do půl těla ve fitku nebo venku s autem či motorkou (též vlastní či zapůjčená rekvizita). Většinou to ještě doplní komentářem typu: „Chceš se o mně něco dozvědět, musíš se ptát.“ Ti jsou nejkrásnější, pro sebe nejdůležitější a ostatní jim mají dělat doplněk, který je bude obdivovat.

Tajemní. Místo fotky obličeje hledíte pouze na část nohy nebo břicha, případně není zvěčněná žádná část lidského těla, ale na obrazovce se vyjímá obrázek hor nebo moře. Ti jsou ženatí nebo zadaní. Jinak si neumím vysvětlit, proč bych měla jít na rande s horou nebo s jezerem.

Degustátoři. Pánové s žoviálním výrazem a se sklenkou pivka nebo aperolu v ruce. Případně s řízečkem před sebou. Zřejmě se jedná o prehistorických pozůstatek z dob, kdy se všichni fotili na sociální sítě u jídla a evidentně se část lidí takového zvyku těžko zbavuje.

Básníci. Slzí mi oči a fyzicky mě to bolí, když čtu „Hledám štíhlou krásku, s kterou zažiju lásku.“ Co může být horšího, než rýmy typu „láska-páska“ od mužů ve středním věku? Snad už jen hrachová kaše.

Cyklisté. Jak vypovídá samotný název, jsou to pánové na kolech nebo bez kola, ale aspoň s cyklistou helmou na hlavě. Je to dokonce nejvýraznější skupina na seznamce a později vám budou zasílat fotky tras, co ujeli, s počtem kilometrů i časem. Protože vztah se staví na pevném základu, což jsou najeté vzdálenosti Praha-Karlštejn.

Modelky se zájmem o kryptoměny a budíček

A jak to vypadá z druhé strany? Pokud jste muž a přihlásíte se na Tinder, budete překvapeni, kolik tam je modelek a Asiatek, které se zajímají o kryptoměny a nabízejí skvělé investiční příležitosti. (Jedná se podvodné účty s cílem vylákat peníze. Pozn. autorky textu.) Předpokládám, že všechny krasavice jistě budou na nadcházející bitcoinové konferenci v Praze přednášet o halvingu.

Jinak i ženy tvoří samostatný žánr výtahových a záchodových selfie a nejvíc teď frčí, když o sobě napíšete, že jste „akční se smyslem pro sarkasmus a ironii.“ Těžko říct, jestli jsou opravdu tak zábavné. Já jsem v životě moc vtipných žen nepotkala, to spíš mužů. Ale zřejmě budou nějaké návody typu „5 rad jak zapůsobit na seznamce“ a tohle bude mezi nimi.

A nyní přichází další část, kdy si začnete s vyvolenými psát. „Crrr, budíček, navazuju spojení,“ byla jedna z prvních zpráv a uvedla mě na hranici lehčí panické ataky. Jak se na tohle odepisuje? Potom přišlo asi 250× „Ahoj, jaký jsi měla den?“ Zapomněla jsem, na Tinderu vám bude každý rovnou tykat.

Po několika dialozích o počasí a co kdo dnes dělal (ano, všichni pracujeme, jíme a večer odpadneme u seriálu druhé kategorie) jsem se zbaběle ze světa virtuálního seznamování odhlásila s konstatováním, že vyčerpat se umím i sama. Zasmála jsem se, a pak jsem plakala, že zůstanu opravdu sama a jediný, kdo mě bude mít rád, jsou mé tři kočky. Anebo možná ještě zkusím znovu Hornbach, když je teď ta zahrádkářská sezóna.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz