Článek
Tento článek je naprosto nevyvážený a tendenční. Popis, co všechno se dělo za socialismu, je pravda. Je jenom otázkou, v jaké intenzitě, v jakém rozsahu a v jakém množství. Když ho budou číst lidé, kteří socialismus nezažili, musejí mít dojem, že tady snad bylo nějaké otrokářství. A proto ho považuji nejen za nevyvážený, ale úmyslně tendenční a zcela nekompromisně označuji autora článku za stejného dezinformátora, jakých se dnes vyskytují tucty. Jako příklad uvádím část článku, kde autor uvádí“ “ Rozdíl mezi socialistickým a současným školstvím je zásadní. V minulém režimu rozhodovaly o studijních možnostech žáků politické posudky hodnotící rodinné zázemí a ideologickou loajalitu. Nadaní studenti často museli jít na školy, které si nevybrali, kvůli „nevyhovujícímu“ původu. Dnes hrají při přijímání hlavní roli studijní výsledky a znalosti.“ Zapomněl ale dodat, že dnes jednou z hlavních rolí hrají finanční prostředky, kdy se na střední i vysoké školy dostávají především finančně zajištění studenti, což je pro ně stejné omezení, jako bylo dřívější omezování politické.
A další moudrá slova. Cituji z článku:“ Pád komunismu přinesl zásadní změny. Socialistický centralismus vystřídal po roce 1989 úplný opak. Od roku 2002 jsou školy právně samostatné, odpovědnost za provoz školy i výuku spočívá na řediteli. Rigidní osnovy nahradily rámcové vzdělávací programy, které stanovují výsledné znalosti a dovednosti žáků, ale metody výuky ponechávají na rozhodnutí škol a učitelů.“ Tady už je srovnání předrevolučního a porevolučního školství jednodušší. Když vynechám otázku autority učitelů za socialismu a dnes, srovnejme také reálné znalosti předrevoluční a porevolučních absolventů škol, které jsou, alespoň v přírodních vědách, jmenovitě pak v technických oborech, čím dál nižší a nedosahující zdaleka úrovně předrevoluční. Čím to jenom může být? A´t si každý odpoví sám.