Hlavní obsah
Lidé a společnost

Fenomén zvaný hatewatching aneb proč sledujeme Shopaholic Adel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: YouTube

YouTube kanál Shopaholic Adel

Krása, bohatství, luxus. Co je v reálném životě mnohdy nedosažitelné, je na internetu všudypřítomné. Je proto překvapující, že občas si chceme od dokonalosti odpočinout a chceme sledovat někoho, kdo nejen že není lepší než my, ale je dokonce horší?

Článek

„Jak je možné, že se stále najde spousta lidí, kteří Shopaholic Adel posílají peníze a tím ji živí? Odpověď bohužel neznám, ale je opravdu možné, že ji má někdo doopravdy rád.“

Tahle volná citace jiného článku vychází z vlastně naprosto pochopitelné úvahy. Pokud trávím minuty, ba i hodiny svého času (kterého nikdy není nazbyt) sledováním něčího obsahu, musím ho přece mít rád? Ne, snad?

Kdyby to tak bylo, lidská civilizace by bylo o něco málo lepší. Bohužel to tak není. K vyvolání zájmu totiž nejsou potřeba pozitivní pocity. Ty negativní naprosto stačí. Možná jsou dokonce efektivnější.

Shopaholic Adel funguje na stejném principu. Její sociální sítě jsou vlastně taková Výměna manželek pro generaci Z.

Vezměte si třeba Výměnu manželek. Díváte se na ni proto, že účastníky obdivujete? Ne. Drtivá většina z nás se dívá proto, že po patnácti minutách pozorování české verze white trash, tedy podivných existencí trávících svá dopoledne sezením před místních večerkou s flaškou piva v ruce, nám najednou nepřijde tak zlé, že se pokazila pračka a blíží se návštěva matky, která bude zase upozorňovat na ty dvě kila, které na váze přibyly od posledního setkání. Vždyť oproti nim si žijeme dobře. Jsme chytří, finančně celkem zajištění, máme standardy. Mohlo by to být horší, jen se podívejte. A od televize odcházíme s dobrým pocitem, že naše životy jsou vlastně fajn.

Shopaholic Adel funguje na stejném principu. Její sociální sítě jsou vlastně taková Výměna manželek pro generaci Z. Vždyť je zlá, neodpovídá příliš současným standardům krásy, neumí to s penězi, nemá vystudované školy, údajně týrá svá zvířata. Co oproti tomu záleží na mé pětce z matiky?

A co víc, je vděčným zdrojem konverzace. Každý ví, co Shopaholic Adel zase provedla! Dítě nemusí mít se spolužákem stejné koníčky. Oba se dokážou zasmát Shopaholic Adel.

Co tím chci říct? Je pochopitelné, že ti starší z nás se podívají na nejnovější článek o této influencerce a řeknou si: „Co na ní ti mladí vidí?“ Realita je ale taková, že mladí nejsou blbí. (Téměř) nikdo nemá tuhle dívku rád. Je to jen zábavný bizár. A vděčné téma ke konverzaci.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám