Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bílé plomby pro lepší lidi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

Úsměv o vás prozradí víc, než by vás napadlo.

Zubní plomby dělí společnost na ty úspěšné lidi s bílými plombami a na méně úspěšné, kteří musí vzít za vděk nevzhledným amalgámem, který je zdarma. Podle čeho na první pohled poznáme, kam druhý člověk patří, až v roce 2026 zruší amalgámové plomby?

Článek

Do roku 2026 by mělo dojít k zákazu amalgámových zubních plomb. Osobně se mě tato změna nijak nedotýká, protože mám plomby jenom bílé a amalgám bych si do těla rozhodně dobrovolně dát nenechala.

Plomby zadarmo

Na druhou stranu si myslím, že by měla být zachována možnost zubních plomb „3. kategorie“, které by byly zdarma. Pokud tedy dojde ke zrušení amalgámových plomb, měla by být sociálně slabším lidem nabídnuta nějaká alternativa, jinak se nám se vrátí středověk a lidí s vykotlanými zuby přibyde. A všichni víme, jak je zdraví ústní dutiny důležité pro zdraví celého těla.

Plomba za 5 000 Kč

Když jsem cca před deseti lety ještě jsem studovala, zemřel můj zubař a já si našla nového. Při první kontrole mi řekl, že je potřeba předělat 2 plomby. K amalgámovým plombám mám odpor, tak jsem rovnou prohlásila, že obě dvě chci bílé. Když mi řekl cenu, málem jsem šla do kolen. 5 500 Kč za jednu plombu. Měla jsem před sebou výdaj za 11 000 Kč, což bylo více než můj měsíční rozpočet na VŠ. Peníze jsem sice našetřené měla, ale původně jsem je plánovala použít na něco, co mi udělá radost. Jak jsem ale říkala, tak amalgámové plomby neuznávám a tak jsem si nechala dát bílé.

Ukaž mi své plomby a já ti řeknu, kdo jsi

V průběhu života jsem si uvědomila, že vaše plomby svým způsobem určují váš společenský statut. Je to stejné jako s autem, telefonem a vaším bydlením.Obvykle platí, že čím úspěšnější člověk, tím dražší věci. Dnes si myslím, že plomby vypovídají o člověku ještě daleko víc než věci, kterými se prezentuje navenek. Protože zatímco auto, telefon apod., vidí lidé na první dobrou, to jaké máte plomby víte hlavně vy sami. Proto si bílé plomby dávají lidé, kteří si to skutečně mohou dovolit a nepotřebují svým majetkem nikoho ohromovat. Tahle poučka mi v životě často pomohla.

Když někdy sedím na jednání s nějakým rádoby strašně úspěšným finančním, hypotečním poradcem, makléřem nebo managerem a poslouchám, jak se mě snaží přesvědčit, o tom, že je nejlepší, nejúspěšnější a nej, nej, nej, zatímco nenápadně předvádí nejnovější iPhone (na splátky), naleštěnou audinu (na leasing), rolexky (falešné) atd. stačí, aby se zasmál a mám o jeho úspěších i prioritách jasno.

Když vidím, jak mu v puse svítí amalgámové plomby, hned vím že se s velkou pravděpodobností jedná o případ „navrch huj a vespod fuj“ a jeho úspěchy jsou jen vybájené pozlátko. Existuje i výjimka a to, když je člověk skutečně úspěšný, ale prostě do sebe odmítá investovat. Nevěřím, že člověk, který se dobře nestará sám o sebe by se dobře postaral i „o mně“ a do spolupráce stejně nejdu.

Není to povrchnost

Možná vám to přijde povrchní, ale za mě je to spolehlivý ukazatel, který se mi v životě už mnohokrát osvědčil. Jen tedy nevím, co budu dělat po roce 2026, až amalgámové plomby už nebudou v nabídce. Pokud nebude vymyšlena jiná „ohavná“ a levná varianta, zajímalo by mě, podle čeho budu posuzovat lidi pak. Jasně, člověk by řekl reference, ale tahle metoda už rozhodně není tak spolehlivá jako plomby.

Podle čeho na jednáních odhadujete svůj protějšek vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz