Hlavní obsah
Názory a úvahy

Islám po čtvrté a naposledy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Naše ženy si budeme mlátit a znásilňovat sami. Poslední díl z reakcí na vaše reakce.

Článek

Ani jsem nečekal, že článek o cestování do muslimských zemí, který jsem před pár týdny vydal, bude mít takovou odezvu. Na vaše komentáře a poznámky pod článkem jsem nakonec reagoval dalšími třemi příspěvky, což je přesně o tři více, než jsem měl vůbec v plánu. Komentoval jsem některé názory, předsudky, ale i invektivy, kterých také nebylo málo. Tak jako minule jsem tedy vybral několik z vašich příspěvků a pokusil se je vysvětlit a okomentovat. V každém případě tento článek je poslední, mnoho argumentů i mýtů se už začíná opakovat a já bych se rád věnoval i jiným tématům.

Zajímavé je, že dle nálady v diskuzích by měl nezaujatý pozorovatel dojem, že se svým názorem čelím naprosté převaze. Ti, kteří se mnou nesouhlasili, se vzájemně utvrzovali ve svých názorech a působili zdánlivě jako většina. Vztáhnu-li ale jejich počty k celkovým počtům přečtení, pak negativní komentáře vydají jen na něco mezi 1-2% všech čtenářů. A ze zdánlivé většiny je tak náhle jen zanedbatelná, ale hlasitá menšina. Věřím tak, že zbylých 98% lidí je schopno porozumět psanému textu, chápat svět v souvislostech a zároveň odmítají automaticky nenávidět jen kvůli odlišnostem. V každém případě za přečtení děkuji všem.

Níže tedy k vašim komentům:

Uveďte jeden atentát, který nespáchal muslim, uveďte jedinou vyspělou muslimskou zemi, uveďte, uveďte, uveďte. Neuvedu. Pokud o tyto informace máte zájem, můžete si je snadno najít. Atentáty páchají i nemuslimové a i nemuslimské země mají ekonomické problémy. Existenci náboženského extremismu nikdo nezpochybňuje, ale statistika různých útoků a napadení zkrátka odporuje představě, že my jsme ti jediní dobří a oni jediní špatní.

Ale v Německu se děje tohle a ve Francii toto. Až pojedu do Německa, budu psát o Německu. Pokud píšu o Íránu, těžko po mě můžete chtít, abych zároveň psal o extremismu v Německu. Pokud vás takové téma ale zajímá, zpracujte ho, rád si ho přečtu.

Píšeš jen o tom, co jsi sám viděl a prožil. Ano a těžko mohu psát za někoho jiného. Nikde neříkám, že to, o čem píšu, je celá mozaika. Považuji to jen za střípek. Vůbec nikdo vám nebrání vyrazit a přidat další střípky ze svých vlastních poznatků.

Proč mám číst takový článek, islám mě nezajímá. V pořádku. Pokud vás něco nezajímá, nečtěte to. Čtěte, co vás zajímá, a dokonce mě o tom ani nemusíte informovat.

Autor článku se nepoučil z dějin a chování muslimských teroristů v Evropě. Jako autor článku jsem nikdy a nikde neobhajoval teroristy a náboženské fanatiky. Pokud nějaký text chcete komentovat, ujistěte se, že jste pochopil význam jeho sdělení. To ovšem platí pro mnoho komentujících.

Korán nabádá k násilí vůči nevěřícím. I kdyby Korán stokrát nabádal k násilí proti nevěřícím, nikdy jsem se s takovým násilím nesetkal. Pokud by tomu tak bylo, byl bych už tisíckrát napaden. Ale nikdy se to nestalo. Nadále tak budu věřit své zkušenosti místo předsudkům některých diskutujících.

Autor lže o džihádu, případně ho nechce komentovat. Džihád neznamená zabíjení nevěřících, to pouze na západě se pod tímto slovem vybaví svatá válka za rozšiřování islámu. Džihád znamená pouze snahu za šíření islámu, což může být velmi často i slovem, nebo písmem. O šíření islámu za pomocí C4 a AK-47 se v Koránu nic nepíše. Pokud něco nechci komentovat, pak je to spíše tím, že na takové téma nejsem odborníkem, nebo jsem se s ním nesetkal. Musíte si uvědomit, že čtete sloupek o zkušenostech z cest do muslimských zemí, ne rozbor veškerých aspektů, dějin a projevů islámu.

Každý žadatel o azyl musí respektovat zvyklosti dané země. Kdo prosazuje opak, je šílenec. O tom snad není sporu a žádný z článků, které jsem psal, nic takového netvrdí.

Pokud je nějaký muslimský stát bohatý, je to proto, že leží na zásobách ropy. S tím samozřejmě lze jen souhlasit, že je ropa zdrojem bohatství těchto států. Ale co to vypovídá o charakteru a chování místních lidí? Pokud chci nějakou zemi navštívit, nevybírám si ji podle HDP nebo zásob nerostného bohatství.

Díky lidem, jako je autor článku, má Evropa velký problém. Evropa má a bude mít problém kvůli lidem, kteří nejsou schopni chápat svět v souvislostech a nejsou schopni kritického myšlení. Právě takoví lidí se budou dát snadno ovlivnit a ve volbách budou následovat populisty a demagogy.

Zákaz islámu zavádí Čína. Asi tam vědí něco, co pan autor neví. Pan autor v Číně nebyl, takže zcela určitě tam tedy vědí něco, co on ne. Až bude v Číně, bude psát o zkušenostech z Číny. Pokud budou pozitivní, zcela jistě bude opět čelit vlně poznámek, jak může chválit Čínu, když tam nedodržují lidská práva.

Musíte být hluchý a slepý, když nevidíte, co se v Evropě děje. Připravujete si pozici, až tu bude vládnout islám, jste budoucí kolaborant. Prosím, pokuste se přečíst celý článek, ne jen nadpis. Pokud i poté budete trvat na svém tvrzení, pak vám mohu slíbit, že až tu bude vládnout islám, budete první, na koho tvrdě dopadne přikázání zakazující konzumaci alkoholu.

Když je to v muslimských zemích tak bezvadné, tak proč se všichni tlačí do Evropy? Do Evropy se netlačí pouze muslimové, v Africe je řada křesťanských zemí, odkud lidé do Evropy utíkají taky. Migrace ovšem není nic, co vzniklo v posledních letech. Migrace je tu od nepaměti. V posledních letech byly migrační vlny vyvolané hlavně válkami. Válčilo se dvakrát v Iráku, v Afghánistánu, Sýrii, bombardovala se Libye, válka probíhá v Jemenu, nestabilní situace je v Súdánu, Libérii, Libanonu, Somálsku, Etiopii a mnoha dalších zemích. A vždy v těchto případech v nějaké roli vystupovala naše západní kultura. Většinou v roli toho, kdo na tyto země shazoval bomby. Nyní se jen sklízí to, co se zaselo.

Článek je nevyvážený. Tak si ho vyvažte. Svým studiem, svou zkušeností. Já píšu o tom, co jsem viděl a zažil já. Nemám důvod něco zamlčovat nebo zveličovat a nikde netvrdím, že mám univerzální pravdu.

Jak se autor staví k tomu, že muslim někoho znásilnil, pobodal, okradl… Nestavím se k tomu nijak. Špatné věci se dějí všude na světě a pachatele je potřeba potrestat. V mezidobí od mého předchozího článku jsem zaznamenal útok nožem islamisty ve Francii a také zadržení čtyř Čechů ve Skotsku za podezření ze znásilnění. Jakýkoliv zločin neschvaluji a doufám, že bude potrestán, ale těžko po mě můžete chtít, abych se ke každému jednotlivému zločinu nějak více stavěl. Pokud píšu o cestování po muslimských zemích, proč se mám nějak stavět ke zločinům, které se stanou v jiné části světa?

Zdůrazňuješ, že jsi přežil oběd v Molenbeeku, což potvrzuje, jak je to tam nebezpečné. Ne, to jen potvrzuje to, že ne všichni chápou ironii, nebo nadsázku. Molenbeek jsem si prošel, najedl se tam a šel pryč. Ono tam toho totiž tolik k vidění reálně není. Až budu příště zase v Bruselu, tak si tam klidně zajdu zase na kebab.

Článek na objednávku. Kým? To si domyslíme. Až si to domyslíte, dejte prosím vědět, taky mě to zajímá, zřejmě mi dluží peníze za několik článků.

Obhajuješ islám a agresivní muslimy. Ne, neobhajuji agresivní muslimy. Přečtěte si článek znovu, nekončete pouze přečtením nadpisu.

Až ti něco udělá muslim, tak budeš mluvit jinak. Pokud mi něco udělá muslim, mám spolu s ním odsoudit i další dvě miliardy lidí? A pokud mi něco udělá křesťan, tak odsoudím jen jednotlivce? Jakou tohle má logiku? Až mi něco udělá nějaký jednotlivec, tak nebudu mít rád toho jednotlivce, jeho víra a další atributy mě v tu chvíli asi zajímat nebudou.

Díky cestování si myslíš, že všemu rozumíš, ale nikdy nepochopíš, jak svět funguje. Nikde netvrdím, že rozumím všemu, ale fungování světa se lépe pochopí právě tím, že se do toho světa vyjede, než třeba tím, že se doma sedí na gauči. Kromě toho můžete i číst, nebo poslouchat příběhy lidí, kteří v jiných zemích a kulturách třeba žijí a pracují , podívat se na nějaký dokument apod.

Islám v Evropě nemá co dělat. Nicméně tady je. Můžeme tisíckrát vykřikovat, že tu nemá co dělat, ale tím nezmizí.

V islámu je běžné mlátit ženy. Nikdy jsem toho nebyl svědkem. Ale to ani v ČR. Nicméně podle oficiální policejní statistiky je to běžná záležitost i u nás. Jestli to muslimům přikazuje Korán, kdo potom přikazuje českým mužům dopouštět se násilí na ženách?

Děkuji za přečtení článků a za reakce na ně a přeji úspěšný a příjemný závěr roku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám