Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Můj přítel kouká po jiných ženách a mně to vadí. Považuji to za nevěru

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Petar Milošević, Wikimedia Commons – Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International.

Máme spolu perfektní vztah a to i po sexuální stránce. Kamkoliv ale jdeme, přítel se kouká po jiných ženách. Já se po jiných mužích nedívám, považuji to za nevěru a projev neúcty k druhému. Co s tím?

Článek

Ať už jdeme s přítelem kamkoliv, vždy se otáčí po jiných ženách. Mnohdy i po hezčích než jsem já. Vztah máme přitom doslova idylický a sex naprosto dokonalý, jak mi sám přítel opakovaně tvrdí.

Já se po ostatních mužích nekoukám. Ano, to myslím naprosto vážně. Když jsem ve vztahu, tak jediný muž, který mě zajímá, je můj partner. Vždy když tohle někomu řeknu, tak mi nikdo nevěří. Říkají mi, že se určitě taky ráda podívám na ostatní muže. Ale já to takhle opravdu nemám. Pro mě jako by ostatní muži neexistovali.

Další reakcí okolí na tohle téma je to, že mám asi nízké sebevědomí, když mi tohle vadí. Nechápu, co to má co dočinění se sebevědomím. Myslím si o sobě, že jsem hezká, ale je mi zkrátka nepříjemné, když můj muž věnuje svou pozornost jiným ženám. Připadá mi to urážející. Vlastně tím v daný moment dává druhé ženě najevo, že má oproti mně navrch. Nechybí to sebevědomí naopak danému muži, když má potřebu si takhle před ostatními něco dokazovat?

Argument, že je to normální a že to pouze značí, že je muž zdravý, se mi zdá jako směšná výmluva. Pokud je muž s výběrem své partnerky spokojený, proč by se rozhlížel po jiných? Mně osobně tohle narušuje spokojený partnerský vztah a tyto argumenty to ještě zhoršují. Člověk je snad natolik uvědomělý, aby se dokázal ovládat. Nejsme zvířata, která jsou ovládána svými pudy.

Bohužel se najdou i ženy, které toto mužské chování zastávají. Podle mě jim to ale ve skrytu duše musí být také alespoň trochu nepříjemné. Nejspíš už se jen smířily s tím, že je jejich partner taky takový a že s tím nic neudělají. Ženy mají v dnešní době problém určit si nějaké hranice, nespokojovat se s maličkostmi a uvědomit si svou vlastní hodnotu.

Dle mého názoru by vám měl partner ve vztahu sebevědomí zvyšovat a ne snižovat. Já opravdu nejsem zvědavá na to, aby mi vyprávěl o jiných ženách. Fajn, líbí se ti? Tak proč si za ní nejdeš?

Podle mě je už tohle první známkou toho, že by v budoucnu mohla ve vztahu hrozit nevěra. Značí to, že si asi není na 100 % jistý tím, že zrovna vy jste ta pravá, když se ohlíží po jiných. Je to jako by si hledal někoho jiného.

Bohužel takové chování může mít původ už v rodině. Vliv na to může mít jak výchova rodičů, tak také to, jaké rodinné vzorce vysledoval muž ve své rodině. Otcovský vzor je u dospívajících chlapců důležitý víc, než si myslíme.

Důležité je mít na paměti, že pokud vás muž skutečně miluje, tak udělá vše pro to, abyste se po jeho boku necítila špatně. Můj partner to nakonec také pochopil a své chování změnil. Nebudu ale lhát, že by na to šlo jen tak zapomenout.

Ano, my ženy jsme citlivé, ale nevěřím tomu, že by nějakému muži bylo příjemné, když by se jeho žena neustále otáčela za jinými muži. Mému příteli by se to rozhodně nelíbilo, jak mi sám řekl. Proto vás, ženy, moc prosím, abyste mužům takové chování netolerovaly a v klidu jim vysvětlily své pocity.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz