Hlavní obsah
Nakupování

Jsi prodavačka, mazej do práce! Já jsem úředník, mám volno, a proto si chci ve svátek nakoupit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Státní svátek se blíží. Tento rok připadá na sobotu. Lidé jsou však naštvaní, protože víkendy jsou zvyklí trávit v obchodním centru. Proto jim vadí, že jsou ve státní svátky obchody zavřené. Prodavačky na to mají zcela jiný názor.

Článek

Některé státní svátky bývají obchody zavřené. Do konce roku jich bude ještě několik, a to:

  • 28. 10. 2023 (sobota) Den vzniku samostatného československého státu
  • 17. 11. 2023 (pátek) Den boje za svobodu a demokracii
  • 24. 12. 2023 (neděle) Štědrý den (otevřeno max. do 11:30)
  • 25. 12. 2023 (pondělí) 1. svátek vánoční
  • 26. 12. 2023 (úterý) 2. svátek vánoční

Lidem se však zavřené obchody ve státní svátek nelíbí a rádi by, aby toto nařízení bylo zrušeno. Podle některých diskuzích na sociálních sítích jim vadí, že si nemohou svobodně nakupovat, když mají volno. Pokud státní svátek připadá na víkend, není to žádný benefit, který bychom pociťovali. Ve většině případů se ale povede, že státní svátek připadá na dny v týdnu, nejlépe pátek a všichni máme prodloužený víkend. Tedy, pokud nejsme zaměstnaní na plný úvazek, včetně víkendů a svátků.

Zrušme státní svátky!

Před několika lety státní svátky byly uznané jako dny volna a proto vláda nařídila, jaké svátky musí být obchody nad 200 metrů čtverečních zavřené. To se tedy týká nejen malých butiků, obchodů ve městě, ale především obchodních center. To se však lidem nelíbí. Většina pracujících má o víkendu volno a týká se jich i volno ve státní svátek. Mají tak pocit, že jim není umožněno si nakoupit, kdy se jim zachce. Když jsem na internetu objevila článek o tom, že je 28. října zavřeno, nestačila jsem se divit. Pod článek jsem nalezla téměř 3000 komentářů a všechny byly obdobného charakteru. Až na výjimky.

Prodavačky mají jiný názor

Mnoho diskutujících, kteří se rozhodli říct svůj pohled na věc, patřilo mezi zdravotníky, policisty a hasiče. Na ty se ve státní svátky nebere ohled, musí sloužit víkendy, svátky, Vánoce, Silvestr, Nový rok. Ten, kdo se nejvíce rozčiloval, a dovolila bych si říct, že oprávněně, jsou prodavači. Je mi jasné, že se mnou většina z vás nebude souhlasit, ale zamysleme se nad tím, že i tito lidé mají právo být doma. Za mě osobně je vrchol bezohlednosti a arogance zaměstnance posílat do práce na Štědrý den. V obchodech vidíme ženy, které mají doma rodiny, malé děti a nikdo se jich neptá, zda jdou do práce, nebo ne. Proč tedy do práce na Štědrý den nejdou i úřednice, lidé pracující v kanceláři a ti, kteří si v klidu od rána leží na gauči nebo zbytečně chodí i v tento významný den do obchodu a prudí všechny kolem sebe?

Lidé jsou bezohlední ve všech směrech

Když se na toto téma rozjela na sociální síti Facebook bouřlivá diskuze, zaujal mě tento komentář. ,,Nevím, proč by prodavačky měly být na Vánoce doma. Je to den jako každý jiný. Sama jsem tedy doma, pracuji v administrativě a kdy jindy si mám ještě nakoupit potřebné věci než na Štědrý den ráno? Obchody bývají prázdné a já mám klid.“ A zde si všímám slova JÁ. Kdyby dotyčná osoba měla jít na Štědrý den do práce, zřejmě by hovořila jinak. Navíc, pokud by na ní doma čekalo malé dítě, kterému by musela vysvětlil, kam jde. Lidé neustále koukají jen na sebe a neberou ohledy jeden na druhého. A to v žádném případě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz