Hlavní obsah
Lidé a společnost

Kolik lidí se vejde do plynové komory, zeptal se žáků učitel. Dnešní výuka nemá úroveň a dělá ostudu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Nestačím se divit, čeho jsou dnešní učitelé schopní. Učitel národů Jan Ámos Komenský se musí v hrobě obracet, kam dnešní školství spěje. Ačkoliv se možná jednalo o nevinný dotaz, v takové formě do školy určitě nepatří. A jaký je trest? Žádný.

Článek

„Jakým plynem se plní komory v koncentračních táborech? Kolik lidí se do těchto komor vejde? Při jaké hodnotě elektrického napětí ochrneš a kdy umřeš?“ Ano, opravdu necitujeme slova nacistických vojáků a lidí, kteří se podíleli na zvěrstvech druhé světové války, které intenzivně plánovali ve svých tajných úkrytech. Cituji zde slova učitele brněnské základní školy, který se vůbec nestyděl a nezdráhal používat tyto fráze. A proč to zde vlastně uvádím hned na úvod? Jedná se totiž o úkoly z fyziky, které obdrželi žáci deváté třídy základní školy u Brna. Na tento problém vzápětí upozornil Facebookový příspěvek učitele Roberta Čapka, který je na této síti známý pod přezdívkou Líný učitel. Právě tento muž na svém profilu poukázal na neobvyklé výukové metody. A tím pobouřil národ a vyvolal bohatou diskuzi na internetu. A není se čemu divit. Je opravdu v pořádku ptát se žáků na tyto citlivé věci, které následně mají sami propočítávat?

Dnešní školství nemá žádnou úroveň

Učitel dále na této sociální síti vysvětluje, že k tomuto příspěvku přišel na základě podnětu jednoho studenta této třídy, ve které právě tento domácí úkol žáci dostali. V rámci mezipředmětového projektu byli totiž deváťáci vyzváni, aby na internetu vyhledali odpovědi na dané otázky a výsledky svého bádání následně zpracovali do prezentace, kterou přednesou před celou třídou. Tím měli svým spolužákům představit výsledky a výpočty, ke kterým během svého zkoumání dospěli. Za svůj projekt následně dostali známku a pochvalu od svého učitele. Nikomu by zajisté takový úkol nevadil, protože se při něm studenti musí opravdu hodně soustředit, počítat a zároveň se tím naučí vyhledávat informace na internetu. Problém spočívá v něčem jiném. Úkol, který jim byl zadán, se totiž týkal zkoumání způsobu likvidace v koncentračních táborech, se zaměřením na účinky chemických látek a elektrického proudu na lidech. A takové téma opravdu není vhodné, protože lidí, kteří v koncentračních táborech zemřeli, nejsou stovky ani tisíce, ale miliony.

Učitele potrestat a vyhodit na hodinu

„Nějak nedokážu uvěřit, že nejde o žert, ale zase vím, že české školství produkuje leccos za hranicí zdravého rozumu a empatie je pro mnoho českých pedagogů sprosté slovo. Tohle je ovšem za hranou těch největších oslovin našeho školství tohoto tisíciletí,“ napsal na své sociální síti učitel, který chování svého kolegy důrazně odsuzuje a požaduje, aby se takový člověk ve školství již nepohyboval. A k němu se přidalo i mnoho rozzuřených rodičů, kteří si myslí, že takové téma by vůbec nemělo být součástí výuky fyziky. Počítat totiž možné oběti rozhodně není vhodné a může to někoho inspirovat k nějakému nesprávnému činu. ,,Tohle se opravdu nedělá, jak si to může učitel dovolit? Okamžitě ho na hodinu vyhoďte a zakažte mu učení, napsala naštvaná maminka. ,,Když jsem si tohle přečetl, málem jsem vzteky praskl. Tohle je ostuda dnešního školství,dodal jiný naštvaný rodič. „Vzdělávací cíl: student dokáže samostatně naplánovat genocidu a srozumitelně vysvětlí svůj postup,“ přidala se další naštvaná maminka.

Ředitel se učitele zastává, trest nebude

Bohužel, o to více šokující je reakce ředitele školy, který tyto domácí úkoly ještě podporuje a učitele se zastává. Dle jeho slov nešlo o nic vážného a cílem bylo naučit žáky řádně počítat a samostatně vyhledávat informace na internetu. „Téma holokaustu bylo na naší škole mezipředmětovým projektem. Důraz byl kladen především na humanitní předměty, kde žáci vyhledávali a vysvětlovali základní pojmy související s holokaustem, četli knihy a pracovali s tematickými texty. Následně proběhla řízená diskuse,“ prozradil bez okolků ředitel školy, který se vlastně svého zaměstnance zastává a nemíní ho nijak potrestat. Osobně se domnívám, že tento člověk, který vůbec něco takového dokáže vypustit ze svých úst, by neměl ve školství pracovat. Za mě se nejedná o profesionála a takové pochybení je neodpustitelné. Učitelé se pyšní tituly Mgr. případně Ing., proto by svému vzdělání měli dělat patřičnou vizitku. Naopak toto je ostuda, o které se za chvíli bude hovořit po celém světě. Je to prohřešek, který se neodpouští a uráží nejen nás, ale i zesnulé oběti druhé světové války.

Zdroje: Autorský text na základě zpracovaného zdroje z článku Blesk.czCNN Prima News

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz