Hlavní obsah
Lidé a společnost

Vánoce u českých celebrit. Hlavně udělat co nejluxusnější fotku na Instagram, jinak to je bída

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Vánoce se blíží. A právě v tomto čase se začnou plnit sociální sítě různými příspěvky našich celebrit, ve kterých se každý začne vychloubat a ukazovat nám, co všechno dostal na Ježíška.

Článek

Sociální sítě mohou být užitečnými nástroji, ale mohou nadělat i mnoho škody. Především v té chvíli, kdy nejsou správně využívány a někteří je začnou považovat za svůj osobní deník. V posledních letech se internet zaplnil takzvanými influencery, což jsou lidé, kteří sdílejí své názory online, převážně na sociálních sítích jako Facebook, Twitter a Instagram, a tím pádem mají opravdu značný vliv na určitou skupinu lidí. Původně byl tento nový trend vznikajících influencerů považován za něco pozitivního, protože mezi tyto osobnosti patřili především takoví lidé, kteří podporovali zdravý životní styl, různé druhy sportu, bojovali proti nemocem a snažili se ukazovat na kvalitu dnešního světa. Dnes však dělají zcela něco jiného.

Pak je tady i druhá skupina lidí, která své sociální sítě využívá jen proto, aby se zviditelnila. V době Vánoc se ráda dívám na sociální sítě a sleduji, co kdo přidal. Ráda se inspiruji různou tematikou, sleduji, co se kde děje, kde se kdo nachází, co je nového a co nás čeká. Od toho také platforma typu Facebook a Instagram je. Bohužel už minulý rok jsem dospěla k názoru, že Instagram je především o tom, jak se ukázat v co nejlepším světle. Některým vůbec nejde o to, zda lidem přinášejí užitečné informace a názory, ale stále si sdílí jen to svoje. Dalo by se říci, že se potřebují co nejlépe prodat, aby jejich PR a počty sledujících rostly raketovým tempem. Jak vypadají ve skutečnosti, však mnozí z nich vůbec nepřiznají.

Hlavně vypadat co nejlépe

Na Vánoce se od rána na Instagramu objevují snímky našich celebrit, které se rozhodli vyfotit svůj vánoční stromek, vánoční výzdobu, ukazují své vybavení a domácí dekorace a vlastně by se dalo říci, že jejich domovy známe všichni nazpamět. Jakmile je za námi večeře a rozbalování dárků, celá show začíná. Všichni se fotí u stromečku, rozbalují dárky, prezentují se jako největší baviči diváků a přitom se nezapomenou chlubit tím, co dostali. Nikdy to však nejsou zcela obyčejné dárky, které si zřejmě v každé druhé rodině lidé dávají. Celebrity rády ukazují jen to nejdražší, hlavně, aby byl vidět ten luxus.

Například na začátku tohoto roku u sebe na Instagramu Zorka Hejdová sdílela příspěvky nejmenované luxusní značky, od které dostala krásné partnerské dárky. Přesně takové, jaké by si téměř nikdo z nás nemohl dovolit. Hejdová nezapomněla dodat, jak je za tyto dárky ráda, a že neskutečně moc doporučuje tuto kvalitní značku. Tím to ale nekončí. Její další příspěvek byl o tom, jak si koupila drahé kozačky, které stojí několik desítek tisíc a doporučuje svým sledujícím, ať si je pořídí také. Za to také schytala pořádnou kritiku. A není jediná, podobné příspěvky vidíme téměř u každého druhého.

Musí to být luxusní

A není to jen o moderátorech. Mezi ty, kteří se rádi vychloubají, patří téměř všichni, kteří jsou v mediálním a veřejném životě dobře viditelní. Ti, kteří je následně na sociálních sítích sledují, mohou puknout závistí a tajně si přejí, aby si něco podobného mohli v životě také pořídit. To se však většině z nich nesplní. Pak jsou zde další celebrity, které se spíše nechávají nazývat influencery, a ti se velmi rádi chlubí luxusním zbožím, na které ve skutečnosti nemají. Vše prezentují pouze na fotografiích, ale realita jejich soukromého života je opravdu jiná. Pokud je potkáme na ulici, téměř bychom jim dali 10 korun na dva rohlíky.

Zde je vidět ono kouzlo těchto sociálních sítích. Ukázat něco, co ve skutečnosti vůbec není naše realita. Každý se zde prezentuje v co nejlepším světle a jejich příznivci si následně myslí, že je nutné tyto celebrity napodobovat. Hlavně je nutné si uvědomit, že to, co někteří sdílí, opravdu není jejich. Velmi často se jedná o nenápadné reklamy partnerům, kteří si je za to zaplatí. Pak není vůbec problém ukázat nové drahé šperky, náhradní vozidlo, nové parfémy, drahé oblečení nebo třeba nový telefon.

Zdroj: Autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz