Hlavní obsah
Lidé a společnost

Veronika Žilková má oči pro pláč: Má malý důchod, ze kterého nevyžije

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nextfoto.cz/ zakoupená licence

Když se herečka Veronika Žilková rozhodla odejít do řádné penze, jistě netušila, jaký důchod jí stát vyměří. A když se svou částku dozvěděla, zůstala naprosto v šoku. Něco takového totiž nečekala.

Článek

Že je herečka Veronika Žilková vlastně důchodkyně, ví skutečně jen málokdo. Herečka je stále pracovně vytížená a na svůj věk rozhodně nevypadá. Ale i ona se rozhodla požádat o starobní důchod, na který má nárok. To ale nečekala, jakou penzi jí stát vyměří. Když se tuto částku dozvěděla, tak se rozplakala.

Veronika Žilková má směšný důchod

„Mám strašně nízký důchod. Ještě mi to stále nepřišlo vypočítané, ale řekli mi, že bude mezi šesti a sedmi tisíci, protože jsem herečka a vychází to z divadelního platu, které jsou takhle nízké. Ale vím, že to má většina herců. Jana Šulcová má podobný důchod, mnoho mých slavných kolegů, které nechci jmenovat, mají důchody do sedmi tisíc,“ uvedla Žilková pro web České důchody.

Herečka také prozradila, že kdyby neměla svou práci, tak by jí důchod nestačil ani na jídlo. Podle jejích slov je to naprosto směšná částka, ze které se nedá vyžít. Herečka má sice pracovních nabídek stále dost, ale kdyby se rozhodla, že nebude pracovat a bude si užívat klidného důchodu, zřejmě by měla pořádný problém. Teď to tedy vypadá, že bude muset herečka pracovat ještě několik dalších let.

Kvůli výši své penze se rozplakala

Herečka se dokonce kvůli svému důchodu i rozplakala. „Musím říct, že když mi oznámili výši mého důchodu, tak jsem stála před úřadem a plakala jsem. A říkala jsem si, že všechny moje filmy, všechny moje televize se mi vlastně do toho důchodu nepočítají, protože jsme část toho období nepodléhali povinnosti platit sociální pojištění, protože jsme takzvaná nesoustavná činnost,“ povzdechla si herečka v tomto rozhovoru, kde si stěžuje, že sotva vyjde z penězi.

Herečka tvrdí, že celý život aktivně odváděla daně, nikdy nevynechala jedinou platbu a stejně dostala vyměřeno skutečně málo. Naštěstí má kolem sebe milující rodinu, která herečce kdykoliv pomůže. Co ale bude dělat, pokud nebude moct pracovat a musela by vyjít jenom z důchodu, je skutečně těžká otázka. Před nedávnou dobou navíc herečka řešila jeden velký problém, a to koně své dcery Korduly.

Herečka dokonce měla problém i s tím, že nemůže finančně pomáhat jejím dětem, tedy svým vnoučatům. „Protože jsem se stala matkou samoživitelkou, tak mě moc mrzí, že nemůžu Agátě hlídat tak moc, jak bych chtěla. Musím živit Kordulku a její dva koně, nemohu žít ze svého důchodu, který mi nepokryje ani platbu za plyn. Platím tolik, že na to ten důchod nestačí,“ přiznala herečka trochu smutně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz