Článek
Od zpěvu na závodní trať
V roce 1900 se 16. listopadu narodila malá holčička Alžběta Pospíšilová. Nikdo v tu chvíli ještě netušil, že tato malá princezna jednoho dne přepíše dějiny a svět ji pozná jako Elišku Junkovou. Nejprve vystudovala automobilovou školu a posléze se z Olomouce přesunula do Brna kvůli své kariéře. Následně se stala studentkou hudební školy pod vedením Leoše Janáčka. Mezi její přátele patřili osobnosti jako Ema Destinnová či Jaroslav Seifert. Jenže Eliška pociťovala, že to není to pravé ořechové, a tak patrála po něčem, co by jí v životě bavilo.
Svou velkou lásku nalezla díky automobilům
Ačkoli měla vizi, že bude hodně cesetovat po světě a pravidelně se učila různé svtové jazyky, její životní směr se změnil v moment, kdy potkala pohledného Čeňka Junka. Ten Elišku přivedl na jiný životní směr. Přestože se původně spokojila s rolí spolujezdce, netrvalo dlouho a stala se sama úspěšnou závodnicí. Její talent rychle vzbudil pozornost. Dokonce i legendárního Ettore Bugattiho.
Stala se úspěšnou jezdkyní
Postupem času se vypracovala natolik, že se stala světově úspěšnou závodnicí. Na své konto si tak připsala nespočet úspěchů, které Elišku Junkovou proslavili. Vyhrála řadu závodů a jako jediná žena v Grand Prix se vyrovnala nejlepším závodníkům soutěže. To však netušila, že její kariéru ukončí tragická událost. Psal se 15. červenec roku 1928, kdy se v Nürburgringu při velké ceně Německa smrtelně zranil její manžel. Jako naprostý profesionál se však dokázal rozhodit i osudovým telegrafem. Ten ho informoval o nepříznivé finanční situaci.
Začala se přátelit s Buggattim
I přes tragédii byla Eliška více než jen závodnice. Její blízký vztah s rodinou Bugattiho upevnila její dlouhá cesta z Prahy do Molsheimu. Tu zdolala naprosto sama a ukázala se tak její statečnost a vášeň pro automobilismus. Žila v paláci Lucerna, ale po smrti manžela se přestěhovala blíže k petřínským svahům. S manželem neměli žádné děti, ale i tak se nebála postarat se o potomka svého bratra. Její bratr totiž zemřel v roce 1940 na těžkou nemoc. O sedm let později se vdala za motoristického novináře Ladislava Kháse. Legenda automobilového závodění zemřela 5. ledna 1994.