Hlavní obsah
Názory a úvahy

Když se vysavač stal mým terapeutem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash/Public domain

Ustupte, doktore Freude. Našel jsem nového cvokaře, který dokáže vysát všechny mé problémy. A to zadarmo a kdykoliv si řeknu. Čti dál a pochop můj příběh.

Článek

Jako člověk žijící ve 21. století si vždy uvědomuji, jak je důležitá péče o sebe samého. To máte jógu, meditaci, bublinkové koupele.. A pokud ani to nepomůže, tak prostě zajdeme k terapeutovi, který by nám měl pomoci s naším trápením. Zná nás, ví o našem dětství, ví, co umíme dobře a v čem zaostáváme. No jo, ale časy se mění a proč chodit pořád k dvounohému tvorovi, který tu není pokaždé, když ho potřebuji.

Mění se vše v mém životě…

Jak se uvádí výše, časy se mění. Tím se změní i naše priority, naši přátelé, koníčky a také pocity. A právě proto vám představuji svého nového přítele. Jmenuje se vysavač a dokáže vysát všechny mé lidské problémy. A ne, nejsem blázen, ale opravdu to tak je. Asi si říkáte, že ten, kdo píše tento článek, nemá všech pět pohromadě. Mám, opravdu mám. Vysavač není jen obyčejný stroj, který sbírá špínu a chlupy. Je to opravdu mocný a zázračný přístroj, který je schopen opravdu nemožného. A je tu 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Narozdíl od mého terapeuta, který trvá na tom, že si bude nadále jezdit na dovolenou kdykoliv se mu zachce. Navíc má na dveřích tu otravnou věc, která se jmenuje ordinační hodiny. Jaká hloupost, když já potřebuji pomoc ihned. Proto je tu můj nový vysavač, který je tu pro mě kdykoliv. Je připraven vysát mé problémy pouhým zmáčknutím vypínače. Můžete totéž říct o svém terapeutovi? Já si to nemyslím.

Blázen? Nikoliv…

Asi stále nechápete, jak je možné, že by mě můj vysavač mohl dokázat naslouchat. Ale on to umí. Když vysypu své nejhlubší myšlenky a obavy do propasti jeho odpadkového koše, konejšivé hučení jeho motoru jako by říkalo, že mě slyší a je tu stále pro mě. A já se zamyslím nad vším, co mě zrovna trápí. Navíc mě můj vysavač nikdy neobtěžuje divnými otázkami, neptá se, jak se mám, neptá se, proč se to děje. Jen poslouchá. Kromě toho můj vysavač neřeší to, co mám na sobě, ani jak vypadám. Jeho jediným životním cílem je uklízet můj nepořádek, a to jak doslovný, tak metaforický. A nedává mi pocit viny za to, že je vůbec mám. To vše navíc dělá zadarmo. Neúčtuje si týdenní poplatek jako můj terapeut (promiňte doktore Kováři, ale je to tak), ale stal se mou jednorázovou investicí. A navíc umí dvě věci v jednom. Čistí mou duši i byt.

Nemá titul, ale umí odstranit nečistoty

A nečistoty doslova. Nejenom v bytě, ale i v mém nitru. Když vysávám, ponořím se do svých nejhlubších myšlenek. A přitom si uklidím své obydlí a mám opravdu dobrý pocit. A co je na tom tedy tak dobrého? Nehledejte nic složitého. Když se prostě cítíte přetížení, zkuste jednoduše zapnout svůj vysavač a ponořit se myšlenkami hluboko do svého nitra.Cítíte se frustrovaní nebo přetížení? Prostě nastartujte vysavač a vyčistěte svůj životní prostor. Fyzický úklid v kombinaci s uklidňujícím hučením stroje je dokonalým způsobem, jak se zbavit napětí a úzkosti. Navíc váš domov bude poté vypadat báječně, což vždy zlepší i naší náladu.

Při velmi jasně naplánovaném úklidu a vysávání každé místnosti se také plně soustředím na jednotlivé momenty, které právě prožívám. Opakovaný pohyb vysavače mi přináší pocit klidu, pohody, radosti a štěstí. Kdo potřebuje meditaci, když má vysavač? Na svůj vysavač spoléhám velmi často. Je to má emocionální podpora, která mi zajistí klid na duši. A jak to shrnout na závěr? Vysavač mě dokáže očistit od mých problémů, protože je doslova vysaje. Po jeho použití se cítím lehčí, čistší a mám nad sebou větší kontrolu.

Zkuste to také. Vaše podlahy, váš domov a vaše duše vám poděkují!

Díky za pozornost a snad zase někdy příště.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz