Článek
Nová kavárna
Byla jsem s kamarádkou na nákupech a rozhodly jsme se zakončit odpoledne v nové kavárně, která nedávno otevřela v centru. Interiér byl krásný, obsluha příjemná, vůně kávy ve vzduchu. Usadily jsme se ke stolku u okna a objednaly si každá kávu a dezert. Nic složitého, jen cappuccino a cheesecake.
Všechno probíhalo v pořádku, dokud nepřišel čas zaplatit. Požádala jsem číšníka o účet a chvíli nato mi přistála papírová účtenka. Když jsem se na ni podívala, skoro mi zaskočilo. Místo očekávaných přibližně dvou set korun tam byla částka přes čtyři sta. Nejprve jsem si myslela, že tam musí být chyba. Možná nám naúčtovali něco navíc nebo došlo k omylu mezi stoly.
Ceny jsou správné
Když jsem číšníka slušně požádala o kontrolu, jen pokrčil rameny a řekl, že částky odpovídají a že je to tak správně. Ukázal mi ceník, kde opravdu byly uvedené ceny, ale jinak než na jídelním lístku, který jsme měly u stolu. Vysvětloval, že odpolední ceny jsou jiné než dopolední a že se to liší podle času. Nic takového ale nikde nebylo napsané.
Když jsem namítla, že bychom měly být upozorněny předem, řekl, že tady to tak prostě funguje a že pokud se mi to nelíbí, neměly jsme tam chodit. Kamarádka byla stejně zaskočená jako já. Chtěly jsme odejít v klidu, ale jeho arogance a naprostý nezájem o férové jednání nás naštvaly.
Tohle teda ne
Zaplatily jsme, ale rozhodla jsem se, že to nenechám být. Napsala jsem recenzi na jejich stránky a přidala i fotku účtenky. Ozvala se mi majitelka kavárny s omluvou a vysvětlením, že jde o pochybení nového personálu a že cenová politika takhle nastavená být neměla. Nabídla mi omluvný poukaz a pozvala nás zpět.
Nevím, jestli se tam ještě někdy vrátím. Možná ano, ale už ne s důvěrou, protože to co jsme zažily nás opravdu znechutilo. Ten zážitek mě naučil jedno a to, že není nic špatného na tom ozvat se, když se děje něco nespravedlivého. A taky že arogance některých lidí je důvod, proč spousta podniků přichází o zákazníky.