Hlavní obsah
Umění a zábava

Buran v nákupním středisku

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Nevím, co to mou, jinak celkem rozumnou, choť popadlo, ale večer mi v intimní chvilce sdělila, že zítra jedeme do Prahy na nákupy a to do nějakého nového svatostánku s několika sty, možná i tisíci obchody, kiny, restauracemi a těžko říci čím ještě.

Článek

Usínal jsem poněkud nesvůj, neboť naše domácnost je za ta dlouhá léta vybavena vším, co je k jejímu vcelku spokojenému běhu zapotřebí.

Prahou jsem prosvištěl zkušeně jako hurikán a nebýt průjezdu zákazem vjezdu, který zde ještě před pěti lety nebyl, a zaplacením jednoho tisíce korun pokuty shovívavému příslušníkovi policejního sboru, mohl bych úvod výletu počítat za vydařený. V podzemních garážích jsem chvilku bloudil, ale v mínus osmém patře bylo jedno volné místečko, a tak jsem s úspěchem zaparkoval.

Zdviží jsme vyjeli do patra mínus druhého, kde již byly betonové kobky osazeny zbožím i prodávajícím personálem. Trochu mne překvapilo, že ač byly chodby plné někam spěchajících lidí, obchůdky většinou zely prázdnotou. Když jsem se přiblížil k výkladním skříňkám, začal jsem chápat proč. Ceny připomínaly podniky s vysokohorskou přirážkou. Možná se doby změnily a účtuje se přirážka podhorská či podzemní. Jak jsem se brzy přesvědčil, jedná se zřejmě spíše o butiky pro cizince, neboť personál ovládal pouze ruštinu a trochu dojemné angličtiny. Ani má žena zatím nezářila nijak nadšením a tak jsem se jí poměrně drze zeptal: „Co si tady chceš koupit?“

„No, v letáku psali, že tady mají všechno a tak jsem už chtěla nakoupit dárky k Vánocům.“

Nejsem v zásadě proti, neholduji zrovna sportovnímu dopoledni na štědrý večer, ale zase na druhé straně pochybuji, že se manželce podařilo uspořit za posledních osm měsíců několik desítek tisíc a ani o výhře ve sportce se nezmiňovala.

„Chtěla jsem ti koupit nové hodinky, vždyť ty pabědy už ti po čtyřiceti letech dosluhují,“ pronesla u stánku značkové prodejny, kde nejlevnější hodinky byly bratru za deset tisíc. Ubezpečil jsem ji, že v nejhorším si vyrobím přesýpací.

„A dcera si přála nějakou hezkou halenku,“ lákala mne k obchůdku s italskou módou.

„Nekupujte to, stejně se to všechno šije v Turecku,“ imformovala nás prodavačka, u které byly evidentní, že si hledá práci jinde a je jí nás líto.

„Zeťák chtěl novou sekeru, to by snad šlo?“ pokoušela se mne ještě přesvědčit.

„Nabrousím mu tu starou, kalenou, ještě po dědovi,“ odtušil jsem a obloukem se vyhnul marketu s nářadím.

Když jsme obešli všech sedm, či osm zbytečných pater, byl jsem tak unaven, že jsem se musel zastavit v podstřešní restauraci na jeden žejdlík. Žena si dala kávu, zaplatili jsme něco přes stovku a výtahem se vydali zpět do podzemí. Riskujíce ztrátu řidičáku a další pokutu, vydali jsme se k domovu.

Jednu výhodu, ale tato exkurze měla. Relativně jsme ušetřili, protože jsme téměř nic nekoupili a hlavně již nikdy nebudu muset do podobného podniku. A stydící se žena mi připravila královskou večeři…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám