Článek
Tohle netrvalo dlouho. Ostatně televize Prima má za poslední rok se změnou svého vysílacího programu bohaté zkušenosti jako žádná jiná. Seriál Eliška a Damián vydržel na podzim v původním vysílacím čase o sobotách pouhé dva týdny, než ho kravaťáci šoupli na pondělí a předtočené epizody druhé řady radši „zamkli do trezoru“. Ten ovšem sledovalo po celou dobu více jak 250 tisíc diváků, což je pro Primu s některými pořady aktuálně těžko dosažitelná meta.
Na Primě by si měli dvakrát dobře rozmyslet, co natočí
Další propadák s grilujícím Pohlreichem, Česko na grilu, potkal totožný osud, když jeho první epizody sledovalo velmi slabých 150 tisíc diváků, a stejným způsobem se odporoučel do méně atraktivního vysílacího času. O celkové popularitě také svědčí to, že se po vítězném duu sester Denise a Dominice od té doby slehla zem.
Oproti tomu nynější soutěž Kdo se ptá? startovala s první epizodou, nyní na první pohled s ne tak špatnými, 319 tisíci diváky. Dá se říct, že pokud by se číslo alespoň udrželo na této hranici napříč letními prázdninami, kdy sledovanost televize obecně klesá z důvodu dovolených a venkovních volnočasových aktivit, nemusela by to být pro tuto soutěžní show taková katastrofa.
To se ale nestalo. Statistiky prvního dílu, katastrofální uživatelské recenze na ČSFD (kde dokonce ještě bylo kam klesat z ostudných 6 na 5 %) a také nevybíravé komentáře pod mým předchozím článkem předznamenávaly velkou pohromu. Současní diváci zkrátka nejsou během letních měsíců ani jindy na moderujícího Martina Dejdara a soutěžící rádoby vtipné „celebrity“ zvědaví.
Největším zabijákem soutěže je dle diváků moderování Martina Dejdara
Sledovanost dalších epizod proto soustavně klesala, jednak ji a další stanice drtily ve sledovanosti fotbalové zápasy Eura, ale také mnohem lepší soutěžní pořady jako Na lovu, Superlov nebo Zázraky přírody. Další příčinou neúspěchu může být kromě volby moderátora také pozměněný koncept z převzatého zahraničního formátu Who is aksking?, v němž soutěží lidé z řad veřejnosti, obvykle ti, kteří něco doopravdy ví. Výběr otázek od lidí, kteří je neposílali do televize, se totiž také nesetkal s úspěchem. V případě takové vědomostní show už proto nezbývá mnoho důvodů, proč se na ni dál dívat.
Diváci začali hromadně přepínat jinam, a tak se z tohoto důvodu Prima rozhodla Dejdara už minulý týden tiše prohodit s Liborem Boučkem, Jakubem Prachařem a Vojtou Kotkem v reprízách Máme rádi Česko. Sledovanost 166 tisíc před změnou programu, respektive 163 tisíc po změně v porovnání s 232 tisíci Máme rádi Česko ostatně hovoří jasně. Kromě toho jsou to na míle vzdálené statistiky např. Všechnopárty s více jak půl milionem.
Ti diváci, kteří zbyli, si tak očividně s Dejdarem a jeho celebritami prověří své (ne)vědomosti u televize v kteroukoliv hodinu v ještě třech předtočených epizodách, než pořad konečně zavítá do propadliště televizních dějin a snad nikoho nenapadne se k němu někdy vracet. Vědomostních show tu máme už tak víc než dost.
Zdroje: csfd.cz, mediaguru.cz, mediaguru.cz, iprima.cz