Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Proč nekupovat auto před vánočními svátky a jak se lze stát spotřebitelem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Úvěr je poskytnutí peněžních prostředků na principu návratnosti úvěrovanému, který je ochoten za tuto půjčku zaplatit určitý úrok.

Článek

Jsem řidička mnoho let, postupně jsem se dopracovala od tátovi Škodovky 125, k Fabii, Citigu, Suzuki Ignis. Auto potřebuji, náležitě ho opečovávám a je to můj miláček. I když jenom vrčí a nemluví. Má veškerou péči, jakou má mít.

V předvánočním čase jsem šla kupovat do místního supermarketu pečivo. A jak to bývá na chodbách, než jdete jenom pro pečivo musíte obejít krásné, lesklé, nové auto od různých výrobců. A co čert nechtěl, oni mi tam postavili úplně nové Suzuki Ignis, poslední výroby. Obešla jsem ho ne jednou, ale několikrát. A vzala všechny možné letáky. Na parkovišti jsem se s výčitkou dívala na své dávno po záruce autíčko. Jako: „Co mi to děláš!“.

Druhý den mi to nedalo, zavolala jsem prodejci a byla domluvena schůzka, nezávazná. Krásné naleštěné nové autíčko tam měli, ale výkupní cena mého současného byla příliš nízká. Tak nic, odchod, koupě se nekoná. „Zeptejte se jinde, kolik by vám dali.“

Na internetu jsem si našla jednu nejmenovanou velkou společnost, která vykupuje a prodává auta po celé republice a zadala dotaz. Obratem, po odeslání se ozvala paní, z nějakého Cal centra 300 km daleko. Vaše auto vám vykoupíme, zároveň nabízíme jiné a vše za vás zařídíme. No, za dotaz nic nedám.

Další den jsem byla ráno v krásných prostorách společnosti, v databázi mi nabídli auto mé značky, v záruce, málo najeto, lepší výbava, novější, po 1 majiteli. Auto by ale museli dovézt 250 km daleko, je třeba rezervace. Výkupní cena, i když vyšší, mě ale stále nestála za ten rozdíl mezi koupí jiného. Nehledě k tomu, že nižší uváděná cena na stránkách společnosti platí pro podnikatele, na IČO. Zase jsem odkráčela. Potřebuji řešit Vánoce. Následovaly dva hovory s navýšením ceny za mé stávající autíčko a ta poslední nabídka byla už pro mne přijatelná. Jasně, že pouze v případě prodej- koupě.

Vzala jsem přítele, chlapa, přeci jenom nejdu prodávat a kupovat housky. Co se týká technických záležitostí, to vypadá líp. Jsem si myslela.

V 17,30 se nám věnovala příjemná paní, nic není problém, vše zařídíme, autíčko přivezeme, kávičku, vodičku… nabízíme úvěr, pojištění, vše. Než jsme se nadáli, na auto, na obrázku jsem měla sepsanou kupní smlouvu, úvěrovou smlouvu a auto pojištěné od datumu dne D. I když ho fyzicky uvidím cca za 5 dní a pouze po prohlídce řeknu své konečné ANO. Vše posíláno emailem.

Noc nebyla klidná, při laickém počítání jsem dospěla k počtu přeplacení úvěru o 70 %. Spotřebitel nemůže vlastně nic, pouze platit a penále za vše. Po bezesné noci jsem byla první v naleštěné budově, kde jsem dostala informaci, paní je v Alpách, no a co se týká úvěru, jsme pouze zprostředkovatelé. To si musíte vyřídit. Přes různá centra jako: „Jste v pořadí, operátoři jsou zaneprázdněni, zmáčkněte 1, 2, 3“ někdy jsem nevydržela. Mluvit s robotem, a ještě mu nadávat bylo nad mé síly. Vánoce se blížily, nekompromisně a bylo jim fuk, že řeším nesmyslný úvěr. Moje chyba.

Obratem ještě týž den, v bance mně známé a solidní, jsem vyřídila půjčku za úplně jiných podmínek, zaplatila úvěr bez navýšení a žádala o písemný doklad. „Já to kolegyni vyřídím“, společnost 150 km zase někde. Posláno za týden, po urgenci emailem.

Auto na cestě, ve vánici, opravdu bylo přivezeno, v pořádku, mám ho. Nebudu se rozepisovat o maličkostech jako na odboru dopravy, „ale tady máte nějakou úvěrovou společnost“, pojištění „proč jste to platila, když ani nevíte, jestli si auto vezmete“. Proto jsem před sebou asi měla doprovod.

Poučení:

  • Když jdete kupovat pečivo, nebo jenom citrony tak rovně k regálům s pečivem nebo k vietnamským obchodníkům,
  • před jakýmikoliv svátky nekupujte nic,
  • co nevidíte, nekupujte, neuzavírejte pojištění,
  • nic nepodepisujte, ne když vám to někdo u PC rychle čte a pak vám strčí tablet k podpisu,
  • mějte na paměti. že je velice snadné stát se dlužníkem, spotřebitelem, ale dostat se z toho je fakt problém,
  • rodinné příslušníky, známé, berte s sebou, pouze v případě, že ví a večer ještě vnímají…
  • nebo jezděte svým starým autíčkem až dojezdí, sice nebudete mít stop-start, halogeny, systém elektronického zapalování a jiné….

Jediné, co mne omlouvá, že jsem narozena ve znamení Střelce, nejsem technický typ, zkušenosti s takovým nákupem a prodejem nemám a v bance mám pouze účet. Potvrzení o ukončení úvěrové smlouvy pečlivě uchovám. Kdo ví, kdyby mě lidský faktor zapomněl z databáze vymazat. Stát se může všechno.

Hodně štěstí na cestách.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz