Článek
Když automobilka Audi představovala v roce 1997 první generaci modelu A6, byl to ještě jiný svět. Svět autosalonů, lesklých plachet odhalujících novinky zrakům napjatých přihlížejících a tak trochu i natěšených davů, které tleskaly, ať se jim ukázalo cokoliv. Dnes? Stačí naleštěné video na internetu. A čísla.
Právě takhle totiž vypadalo představení nové Audi A6 Avant 4. března, a následně i sedanu včera 15. dubna 2025. Online, přesně načasované, chladně precizní. Němci tomu říkají „Effizienz“. Což v překladu znamená „poněkud nudný“.
Premiéra bez sálu, ale se stylem
Novou A6 světu představili šéfdesignér Marc Lichte a produktový šéf Stefan Holl. Žádná show, žádné výstřelky. Jen auto, technologie a perfektní vizuál. Celý přenos sledovalo v reálném čase přes 50 tisíc diváků. Novináři, dealeři a fanoušci značky. A také 0,23 procenta těch, kteří na odkaz klikli náhodou a odešli si vařit kávu.

Geoffrey Bouquot, Member of the Board of Management at AUDI AG for Technical Development
Audi je, stejně jako nemálo jiných, zjevně přesvědčeno, že doba velkých světových premiérových show je pryč. Zbyla čistá věcnost a online dosah. Možná mají pravdu. Tedy alespoň to tak prozatím vypadá.
A co samotné auto?
Včera představený sedan se snaží vzbudit dojem, že zůstává přesně tím, čím vždy byl — reprezentativním automobilem pro lidi, kteří chtějí relativní klid, relativně nenápadný relativní luxus a relativní jistotu.
Určitě je potřeba ocenit snahu o zachování střízlivě elegantních tvarů, které byly v posledních dekádách pro Audi tak typické. Navíc se součinitelem aerodynamického odporu 0,23, což jistě není zlé. A Audi to velmi vehementně zdůrazňuje. Zda je právě tahle věc skutečně klíčová pro potenciání zákazníky nevím. Otázku, zda se požadavek na co nejnižší číslo nepropsal do práce designerů až příliš, zodpoví teprve výsledky prodejů.
Zajímavé (a nadějné) je, že i v nové A6 se počítá s pohonem benzínovými i dieselovými agregáty, byť vesměs podporovanými více či méně hybridním dopingem.

Tok výkonu v kombinaci spalovacího motoru a 18 kW generátoru
Interiér předvádí tradiční audiovský relativní luxus — nějaká ta (skoro)kůže, umělohmotné dřevo, ambientní světla a digitální displeje. Což pravda není v dnešní konkurenci nic, co by jinde dělali lépe. Naopak. Podle všeho se Audi dokáže podržet svého standardu, kdy vlastně nenabízí nic diametrálně odlišného než jakákoli jiná automobilka. Ale vnímaná kvalita je vždycky o třídu i dvě výš než u konkurence.

Interiér vypadá fajn. Ale jak dopadne v porovnání s přímou konkurencí?
Jeden problém tu ovšem je. Nová řada 5 od BMW. A ve srovnání s jejím interiérem se obávám, že - obecenstvo promine - bude A6 vypadat uvnitř jako trochu lepší VW.
Evoluce místo revoluce
Audi bylo dlouhou dobu ukázkou toho, jak úspěšně lze balancovat na tenké hranici mezi tradicí a pokrokem. Nová generace to potvrzuje, nebo se o to alespoň snaží. Vše vypadá dotažené, uhlazené, skoro až neokázalé.

Silueta je asi v pořádku
V časech, kdy jiní dávají do aut obří displeje a blikající světelné show, sází Audi, zdá se, na decentnější eleganci a německou důkladnost. Otázka zní — bude to stačit i v době, kdy si zákazník vybírá auto trochu jako iPhone a v Mercedesu patří k dobrému tónu, že interiér je osvětlen barevným orchestrem hodným vietnamské večerky z ranných 90. let?
Kdy se sveze Česko?
Nové Audi A6 přijde na evropský trh v květnu 2025. Ceny startují na 58 000 eurech. Elektrická varianta A6 e-tron dorazí o pár měsíců později.

Z profilu to je pořád A6
Na českých silnicích se tak první nové šestky objeví ještě letos. A dost možná si jich ani nevšimnete. Bude-li to proto, že vám splynou s předešlými generacemi, bude to správně. Pokud si jich ovšem nevšimnete, protože jejich design se z rozličných důvodů přiblížil generickému mainstreamu, inu, pak hodně štěstí Audi.

Vstříc lepším zítřkům?