Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Cyberpunk Cars – Herrera Outlaw GTS (2072)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Dan Ondřej

Španělská automobilka Herrera, dědic bohaté historie výroby automobilů na Iberském poloostrově, se na sklonku 21. století sama prezentuje jako výrobce těch nejlepších a nejluxusnějších automobilů na světě.

Článek

V tomto duchu se neslo i představení jejího zatím posledního (ve skutečnosti jediného) modelu Outlaw GTS, plně odpovídajícího nejmladšímu a nejmodernějšímu životnímu a módnímu stylu Neo Kitsch.

Foto: Dan Ondřej

Herrera Outlaw GTS

Tato životní cesta, oslovující nejbohatší elity Night City z řad hvězd showbyznysu, špičkových politiků a korporátních manažerů, stavějící na odiv nekonečné bohatství i okázalou marnivost povrchové estetiky se zdála být pro Outlaw i celou automobilku výtahem k zářivému úspěchu, o který Herrera v duchu více než stoleté tradice španělských výrobců automobilů prozatím neúspěšně, ale vytrvale usilovala.

Foto: Dan Ondřej

Elegantní futuristická karoserie a aerodynamika bez kompromisu

Se čtyřdveřovou, čtyřsedadlovou hyperlimuzínou Outlaw GTS, kterou ve Španělsku začali vyrábět roku 2072, se měl tedy mnohokrát vyzkoušený scénář „mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky“ jednou pro vždy stát historií. Herrera se ovšem rozhodla neponechat svůj úspěch náhodě a spustila v den představení nového modelu nejbáječnější reklamní kampaň všech dob.

Foto: Dan Ondřej

Design zadních svítilen je snad jediným kontroverzním designovým prvkem

Mnohamilionová kampaň odstartovala ve velkém stylu, předáním jednoho z prvních vyrobených vozů v rámci předem dohodnuté propagační spolupráce moderátoru Night After Night with ZiggiQ, patrně nejslavnější talk show na světě, kterým nebyl nikdo menší než právě Ziggy Q.

Foto: Dan Ondřej

Tesla inspirace?

Přes masivní, neochabující, urputnou a nákladnou snahu automobilky přesvědčit nejbohatší obyvatele světa, že Herrera Outlaw je nezbytností, bez které jejich život a pověst nemá naději na úspěch, musela být produkce tohoto modelu po dvou letech ukončena. Ukázalo se totiž, že prodeje ani zdaleka nesplnily očekávání a vzhledem k tomu, že firma veškeré prostředky investovala do propagace, nebylo zač ve výrobě pokračovat.

Foto: Dan Ondřej

Přestože snímek tomu napovídá, nemá španělská automobilka s korporací Arasaka nic společného. Možná.

Přes tento další, chtělo by se říci již tradiční pád ústy přímo do nánosu radioaktivního prachu, se zdá, že příběh Herrery bude, po vstupu utajeného investora, pokračovat. Proslýchá se, že na rýsovacích tabletech vývojářů, přeživších masivní restrukturalizaci iniciovanou oním investorem, již nyní vzniká nový, naprosto úžasný a fascinující projekt, který přinese do Španělska po generace očekávaný a zasloužený titul nejúspěšnější automobilky světa.

Foto: Dan Ondřej

Luxusní zadní sedadla, samozřejmě ve čtyřmístném uspořádání

Herrera Outlaw je luxusní, z velké části ručně vyráběná čtyřmístná hyperlimuzína, vybavená pohonným agregátem o výkonu 755 koní. Ten uděluje, spolu se systémem DriveTrain, rozdělujícím výkon podle potřeby na každé ze 4 kol přes 1800 kg vážícímu automobilu dynamiku a ovladatelnost převyšující většinu sportovních vozů.

Foto: Dan Ondřej

Outlaw GTS

Bohužel, v porovnání s nejlepšími automobily světa z dílny anglického Rayfieldu tahá Herrera za znatelně kratší konec provazu. Přestože se snaží podbízet cenou 92 tis. Eurodolarů, což je téměř o třetinu méně než konkurence, na nejlepší ztrácí jak ve výkonu, tak v ovladatelnosti. Zdaleka nejhorším handicapem je absence zcela nejmodernějších technologií, v čele se systémem Crystal Dome, používaným právě Rayfieldem.

Foto: Dan Ondřej

Přední sedadla podle očekávání neznají v kvalitě kompromisy

Tento nedostatek, na první pohled prozrazovaný přítomností obyčejných skleněných oken, namísto elegantních, neprůhledných, a tudíž diskrétních panelů v barvě vozu, zevnitř vybavených poslední generací zobrazovacích displejů, beze zbytku nahrazujících zastaralá skleněná okna, je podle odborníků spolu s drobnými pochybeními účetního charakteru hlavní příčinou neúspěchu modelu Outlaw. Fádními skleněnými okny, tak podobnými těm v automobilech pro neúspěšné, totiž každý uvidí obličej vlastníka, jenž tím pádem rozhodně nemůže patřit mezi elitu. Takový člověk ovšem nemůže doufat ve svou dobrou pověst.

Foto: Dan Ondřej

Na ty nejlepěí bohužel Outlaw GTS přeci jen ztrácí

A pověst je v Night City vším.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz