Hlavní obsah
Rodina a děti

Nechtěná návštěva novorozenecké JIP

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Daniel Suchan

Novorozenecká JIP. Jediné místo na světě, kde můžete najít ve dvou kilech hmotnosti i 3 lidské životy.

Článek

Narodila se nám holčička. Karolínka. Z počátku to vypadalo, že je všechno naprosto v pořádku. Hned po porodu jsem si ji pochoval v náručí. Celá maminka. 3150 gramů. Naše nejlehčí dítě (třetí, a už opravdu poslední). Zdálo se mi ale, že lehce modrá a malinko se třese. Sestřička jí proto raději odnesla do inkubátoru, trochu se ohřát. Prý se to stává. To byla moje poslední chvilka s ní v benešovské porodnici.

Byl jsem už doma, když mi zavolala manželka. Že prý jí vezou na JIP do Kolína, že se jim něco nezdá. Prý tam něco našli a zrychleně dýchá. To bylo to jediné, co jsem jí přes ten pláč rozuměl.

Nevím, zda to platí ve všech porodnicích, ale v Benešově, když vám odvezou vaše dítě, tak si pak musíte většinu věcí zjistit sami. Navíc se matka, pokud nemá sama žádné komplikace, stává matkou bez dítěte. Jinak řečeno, může dojít k jejímu přesunu na gynekologické oddělení, protože už „nemáte“ dítě. A to vašemu už tak narušenému psychickému rozpoložení rozhodně nepřidá.

Shodou okolností jsme si pro porod vybrali to nejhorší covidové období. Na oddělení v Kolíně mě pustili jen díky očkování, respirátoru a speciálnímu overalu. V místnosti bylo asi 5 plně obsazených inkubátorů s malými živůtky. Když vidíte na vlastní oči, jak neuvěřitelně malé, předčasně narozené děti dokáže naše zdravotnictví zachránit, uvědomíte si, že pokud existují na světě nějaké zázraky, tak to musí být právě tady. Naše dítě bylo rozhodně největší a mělo v sobě nejméně hadiček.

Naštěstí se ukázalo, že až na to dýchání všechno vypadá v pořádku, ale že si ji tam pro jistotu nechají pár dní na pozorování. A že by chtěli od maminky odstříkat nějaké to mlíčko, pokud se to povede.

Troufnu si tvrdit, že moje manželka vytvořila během následujících dní světový rekord v odstříkávání mléka. Než jsme jí sehnali místo v kolínské nemocnici, sloužil jsem jako mléčný kurýr. Brzo nám vyfasované nádobky přestaly stačit a museli jsme dokoupit ještě pytlíky. Ještě dnes toho máme doma plný mrazák. Během pár dní pustili manželku z gynekologie a za dalších pár dní jsem je měl doma už všechny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz