Hlavní obsah
Cestování

S kolem na Nordcap: Mokrý polský písek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Polsko je ze značné části na písku a když zaprší, je na problémy zaděláno.

Článek

Únava je lepší jak prášky na spaní

První noc jsem doufal, že další noc budu spát lépe, protože budu více unavený. Byl jsem unavený a už se mi spalo velice dobře. Na mapách.cz jsem našel nějaký přístřešek, ke kterému nevedla žádná cesta. Opravdu tam byl a ráno jsem se setkal i s takovým dědou v maskáčích, který mi vyprávěl, jak ho v 15 stavěl. Já ho použil jako garáž na kolo pro případ deště. Spadlo jen pár kapek na vystrašení.

V sedle přes písek

Jezdím denně vyšší desítky kilometrů, a ne vždy jsou to asfaltové cyklostezky(video cesty ZDE) . Lesní cesty po písečném podkladu jsou už „vyšší dívčí“. Kolo plave, ale musím mířit pořád přímo. Když jedu do kopce, tak plně využívám tretry zamčené do pedálů. Můžu zabírat vší silou a protáčet zadní kolo, i když je hluboko ponořené do písku. Mám nejtlustější pláště, které se mi na kolo vejdou a díky za ně, protože cestovatelé na Gravel kolech by museli tlačit.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Švýcarský řízek s belgickými hranolkami

Oběd nacházím v obědové restauraci, kde jsou tak 3 stoly a pult, od kterého ani není vidět do celé restaurace. Kuchyně je výtečná a originální. Švýcarský řízek s belgickými hranolkami. Kečup a majolka je automatická i bez příplatků. Už asi vypadám zbýdačeně, ale na cestu jsem dostal flašku džusu, jako pozornost podniku. Dále po cestě mě zaujaly lehátka před cukrárnou. Rychle jsem zaplul dovnitř abych si doplnil cukry nějakým zákuskem. Vznikla z toho tato fotka…

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Větrník na polský způsob v kombinaci s posezením na lehátku vypadá vtipně, ale kolemjdoucí jsou už asi zvyklí

Celý den mě žene déšť, ale kvůli nekvalitě cest nemůžu jet tak rychle, jak bych chtěl. Nakonec večer nacházím altánek, kde si dávám něco na chuť, abych přečkal déšť v suchu. Měl jen 30 minut, tak bylo zbytečné moknout.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Najít si na mapách úkryt před deštěm je důležité hlavně včas

Pokračování mokrým pískem mi připomnělo problém minulého roku. Písek se nalepí a zůstane i tam, kde to není vůbec příjemné. V zámcích na pedálech. Vrávorám v písku a nemůžu vypnout zamčené pedály. Hodně síly a povedlo se, jenže se vyvracím na druhou stranu a na poslední chvíli povolím i druhý pedál. Projíždím další vesnicí a všímám si krav. Pastvina bez ohrady a u jedné kravky, dojička. Dýchla na mě minulost.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Večer je čas podojit kravky, na venkově ještě pěkně postaru s trojnožkou

Den mi končí už po 70 km, protože se stmívá, a to není do písku ideální. Natahuji si lano z padáku, abych měl plachtu připravenou na déšť, který chvíli na to přichází. Jdu spát brzo, protože tu není signál.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz