Hlavní obsah
Cestování

S kolem na Nordcapp: Cyklostezka po stoletém mostu bez zábradlí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

V Česku se staví spoustu cyklostezek na „zelené louce“, ale naopak v Polsku je někdy vedou po bývalých cestách, které se už NESMÍ používat. Tak aby to pochopili i autíčkáři, dělají jim překážky.

Článek

Klidné ráno

Probudil jsem se s krásným výhledem. Viděl jsem daleko, až do Ruska. Ráno jsem udělal běžnou údržbu, takže vyčistit řetěz, namazat a utřít přebytek oleje. Pamatujte při mazání řetězu, že olej má být uvnitř, zvenku olej akorát chytá prach a pak máte černý řetěz i nohu. Neplatí, že každý správný závodník má na noze převodník!

Na kole po carské železnici

Na začátku jízdy jsem neměl moc možností fotit, viděl jsem výjimečně volavku, místo všech těch čápů, ale jinak nic. Zajímaví byli polští cyklisté, které jsem potkal. Dva senioři na nabalených kolech si jeli objet Polsko. Pán jezdil teprve rok a půl, ale Magda jezdí o 40 let déle než já. Letos jí je už 78! Ta už na Nordcapp stihla dojet, já tam teprve mířím.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Burger Cheddar


Dojel jsem do města Gołdap, kde jsem našel výbornou restauraci na pořádný burger Cheddar. Ve městě ještě bylo vypuštěné jezírko s moc hezkým mostem.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Vlnitý most nad vypuštěným jezírkem

Ještě zajímavější most jsem našel za hliněným valem na cyklostezce. Bývalá železnice, nyní už bez kolejí, za sebou zanechala náspy a mosty. Aby tam nejezdila auta, tak je pořádně zatarasili. Most je víc jak 100 let starý, ale cyklisty ještě (zatím) unese. Zajímavé bylo, že jinde na cyklostezce mají zábradlí, aby cyklisté nesjeli pár metrů do pole, ale historický most funguje i bez zábradlí. Já ho pro klid duše přešel, místo jízdy v sedle.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Pořádný hliněný val, aby tam nejezdila auta.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Most má 100 let, nemá zábradlí, ale cyklisté se dole nekupí

Pokračoval jsem dále a úplně náhodou jsem viděl u trasy pochodeň. Vyhlídka, se kterou si nějaký architekt dal práci, aby vypadala úžasně. Byl z ní výhled na pokračování železnice po viaduktu.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Rozhledna

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Výhled na 100 let starý viadukt

Ještě jsem projel kolem jedné rozhledny, u které spal další cyklista, a napadlo mě, že si také najdu nějaké místo s rozhlednou. Jedno jsem našel, ale „rozhledna“ byla obehnaná plotem a nedalo se k ní dostat. Tak jsem se od ní trochu vzdálil a šel spát na louku. To, kde ta louka byla, jsem zjistil až po rozednění.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Rozhledna při západu slunce

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz