Hlavní obsah
Cestování

S kolem na Nordcapp: Omezení rychlosti neplatí pro cyklisty a mimozemšťany

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

V Polsku mají hodně zvláštních dopravních situací, ale tentokrát mě opravdu pobavilo, jak to jde otočit proti autíčkářům.

Článek

Ráno na kopečku pod dohledem psů

Předchozí večer mě bedlivě sledovali 2 psi z okolních samot. Ráno sice už neštěkali, ale věděl jsem, že mě budou zase lovit. Celé ráno potichu a hlavně je neprobudit předčasně. Sbalil jsem si věci, naložil na kolo a vyrazil. Stačilo najet na štěrkovou cestu a už mě slyšeli. Během 100 m jsem se už blížil 30km/h a stihl jsem jim ujet. Štěstí v tom nemělo prsty, příprava byla hlavní.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Krávy a zelená tráva jako okolí na odreagování

Jízda kolem mimozemšťanů

Když jsem ujel psům, po cestě jsem potkal už jen pár Poláků za volantem. V jedné obci stála přes celý můj pruh skupina žen s nějakým papírem v ruce. Když jsem je objížděl, koukám na malou kapličku s pannou Marií a ženy se asi připravují zpívat. Zajímavé, že někomu stačí malá kaplička a jiní potřebují stavět kostel.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Kolo vytesané do kamene

V obci Kętrzyn zaplouvám do restaurace přesně s otevíračkou. Ranní spěch, dokud psi spí, způsobil, že jsem v restauraci už v poledne. Pozdravím a klasicky se zeptám: „English?“ Ale tentokrát se servírka zasekla, otočila na podpatku a šla zpět za bar. Baví se s druhou servírkou, staví se na židli a z vrchu lednice se prohrabává meníčky. Našla a vrací se ke stolu s menu v angličtině. Asi tu moc cizinců nemají, ale menu mají ve spoustě jazyků. Pročítám si obsáhlou nabídku a vybírám pyrog. Přemýšlel jsem jak to, že to není v množném čísle, ale vem to čert, bude to dobré. Už o půl jedné mi přistane na stole jeden Pyrog. Opravdu zde dělají pyrogy z kynutého těsta ve velikosti celého jídla. Byl moc dobrý.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Pyrog

Projíždím dalším úsekem, kde se staví nová cyklostezka u silnice ve špatném stavu. Dále už byla cyklostezka dokonce jen kolem staré cesty a auta ať si ničí odpružení.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Cyklisté mají přednost při stavbě cest

Vjíždím do Úhořeva, který má kvůli blízkosti jezer i vlastní přístav a u cyklostezky jsou dřevěné a kovové sochy. Ptáci, mimozemšťani a další tvorové. Ještě jedu do cukrárny na vafli, která byla lehce připečená, protože se do procesu přihrnulo spousta dalších zákazníků. Nutella to zachránila a můžu pokračovat dál.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Pták a žába

Největší vtip v dopravním značení v Polsku. Omezení rychlosti na 20 km/h, ale neplatí pro cyklisty. V Česku někdy mají cyklostezky na začátku 30km/h, ale že by to udělali jen pro auta a cyklisté ať si jedou, jak chtějí, mě hodně pobavilo. Naštěstí nikdo autem nejel, protože na předjíždění tu není moc místa.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Omezení rychlosti neplatí pro cyklisty

Projíždím kolem krav, jednu fotku se zapadajícím sluncem a hledám louku na přespání. Tentokrát ještě dále od samot. Odbočuji k vysílači a z cesty přes kopřivy na louku. Po cestě sem tam jede nějaké auto, ale na louce je soukromí. Opět mám hezký výhled, jen jsem přehlédl elektrickou rozvodnu. Tím směrem se tedy dívat nebudu a užiju si výhled jinam.

Foto: David "DOBRODRUH" Slovák

Pohled z nocoviště

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz