Hlavní obsah
Finance

Purpura a lití olova? Ale jděte. Hlavně kreditní kartu s pořádným limitem!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: David Eim

„Dobry den, pane Eime, doprejte sobe i svym blizkym krasne Vanoce. Navyste si limit kreditni karty az o 25 000 CZK. Zmenu provedete jednoduse a rychle v mobilnim nebo internetovem bankovnictvi.“

Článek

Tak tuhle SMS jsem dnes dostal od banky. A hned jsem věděl… Vánoce jsou tady. Ten duch vánočních svátků a tradic z toho úplně čiší. A i když si na tradice vlastně příliš nepotrpím, tohle mi přijde už opravdu ujeté. Jak u všech svatých souvisí krása Vánoc s penězi? Nebo ještě lépe - jak ta krása Vánoc, kterou se ohánějí, jako kdyby ji osobně vymysleli, souvisí s limitem kreditní karty?

Čím více se zadlužím na tak nevýhodném úvěrovém produktu, jakým je kreditní karta, tím krásnější Vánoce budu mít? A to nejen já. Ale mí blízcí. Úplně to cítím: tady nejde, chlapče, jen o tebe. Tady je v sázce radost a štěstí tvých blízkých! No, nejsem já vlastně pěknej sobec? Já opravdu uvažuji nad tím, že tu nabídku nevyužiji a limit si nezvýším. No ale to svým blízkým krásné Vánoce zřejmě nedopřeji. Snad mi to odpustí.

Proč mi nemůže banka napsat, pane Eime, kvůli tomu, že jsou Vánoce, se nezadlužujte. Neuvažujte nad tím, že byste se snažil vytvořit dojem krásných Vánoc tím, že si navýšíte limit kreditní karty. Krása Vánoc s penězi nesouvisí. Uvědomte si, že ten úvěr je dost drahý. Je vysoká inflace. Jsou drahé energie. Raději šetřete a neutrácejte. Zvláště, pokud na to přiliš nemáte. Když si na Vánoce půjčíte, budete to muset splatit i s poměrně velkými úroky. O to méně peněz vám zůstane na příští Vánoce. A o to víc si na ně možná zase půjčíte. Kdy a hlavně z čeho to chcete zaplatit? Když nemáte teď, zítra to snad bude lepší? A co když ne?

Tak to tedy říkám aspoň já:

Vánoce nejsou o tom, kolik za ně uvalíte.

Pokud peníze zbývají a vy si na to potrpíte, v pořádku. Užijte si a dopřejte si. Ale pokud je do kapsy trochu hlouběji, tak to prostě nebude. S tím se přece dá žít, ne? Pusťe koledy, Tři oříšky pro Popelku a běžte třeba na půlnoční. Takové Vánoce mohou být opravdu krásné.

Tu „krásu“, kterou si pořídíte na úvěry a zvýšené limity kreditních karet, tu zaplatíte. I s úroky. Doslova.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz