Hlavní obsah
Sport

Za rasistické urážky hrozí trenérovi Radovi pokuta a zákaz na 8 měsíců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Wikimedia commons, Public domain

Rekordní trest pravděpodobně dostihne trenéra Dukly Petra Radu. Ten měl v zápase proti Zbrojovce rasistické poznámky na Tomáše Polácha. Hrozí mu pokuta 80 tisíc korun a zákaz trénování na 8 měsíců.

Článek

Dukla Praha momentálně vede druhou českou ligu. Boj o postup bude ale sledovat Petr Rada pouze z televize. Za rasistické urážky vůči Poláchovi si zasloužil rekordní trest v podobě zákazu trénování na 8 měsíců a pokutu 80 tisíc. Kvůli trestu tak pro něj možná skončí i funkce hlavního trenéra v Dukle, protože trenér se zákazem na 8 měsíců je platný asi jako triangl v orchestru. Rada už ale plánuje podání odvolání vůči verdiktu. Uvidíme, jestli mu to bude k něčemu.

Jako první o trestu informovala Ligová fotbalová asociace v tiskové zprávě. Dále uvedla, že Rada měl použít výraz jako „ty zoufalej cikáne“.

„Řekl jsem komisi, že pro mě to není žádný rasismus. Já jsem stará škola, je mi jedno, ať je to ten nebo ten. Po zápase jsem se mu omluvil, že jsem to přehnal, on se mi omluvil také. Dali jsme si kafe a uzavřeli to. Jestli je to komplot, nebo za tím někdo stojí, nevím. Za tohle osm měsíců? To nechápu,“ uvedl pro ČTK.

Těžko říct, jestli bude stačit jako důvod: „Jsem stará škola.“ Rasismus je celosvětově známý problém, pro který v dnešní době není žádná omluva. Ačkoliv je v tomhle Česko trochu zaostalé, tak by takové urážky neměl pokřikovat někdo na pozici Petra Rady. Proto si myslím, že odvolání nedopadne podle představ Dukly.

„S Duklou se odvoláme a uvidíme, jak to dopadne. Poradíme se, ale v nejhorším skončím, já s tím nemám problém. Pokud by odvolání nevyšlo, osm měsíců nesmět na lavičku je strašně dlouhá doba. To bych řekl majiteli, aby si našel trenéra, který může do zápasů,“ řekl Rada.

Dále byl ještě trenér obviněn z dalších rasistických poznámek. Zápas proti Zbrojovce byl dost vyhrocený, proto by dávalo smysl, že by to nemusela být jediná urážka. Uvedl tak po zápase člen dozorčí rady brněnského klubu Petr Boháček na sociálních sítích.

„Komise zároveň neprokázala informace, které byly veřejně prezentovány na sociální síti X na účtu člena dozorčí rady Zbrojovky Brno, o hned několika hrubých rasistických urážkách na adresu realizačního týmu Brna, což je i jeden z důvodů, proč finální verze trestu není ještě vyšší,“ uvedl předseda disciplinární komise.

Napříč všem svým kauzám, které má na svém kontě Petr Rada, je to furt uznávaný a kvalitní trenér. Dříve taky hrál na pozici obránce v reprezentaci. Je tak blbost z jeho strany si takhle dokola podkopávat nohy. I když má dost emoční povahu, tak by se mohl občas zkrotit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz