Hlavní obsah
Umění a zábava

Jak mi jednou zpěvačka Shakira rozezpívala celý autobus plný menších dětí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Děda Víťa / obrázek vytvořila umělá inteligence Vaibe.ai

Jen ilustrační fotka dětí u autobusu, snímek mi vytvořila umělá inteligence.

A jak se můj kolega fakt vyděsil.

Článek

Páteční den těsně před víkendem se přelil do svého odpoledne, a já vezu z hotelu Zerrenpach v Látkách na Slovensku domů do Bratislavy plný autobus dětí (3. třídu ZŠ) z lyžařského výcviku. Než se přivítají se svými rodiči, čekají nás dlouhé tři hodiny monotónní cesty po dálnici. Děti jsou dost unavené, celé dopoledne ještě jezdily na lyžích na svahu, a tak se domlouvám s učitelkou, že jim pustíme nějakou hudbu, aby jim cesta rychleji utíkala.

V přehrávači mám takové CDčko univerzálních hitůvek, diskotékové hity české, slovenské i zahraniční převážně z 80. a 90. let, tím obvykle nikoho neurazím. A tak to pustím v rozumné hlasitosti jak do předních repráčků, abych mohl poslouchat já, tak i dozadu do audiosystému pro cestující, ať si děti užijí.

Je vidět, že se hudba všem líbí, nikdo neprotestuje, sem tam si někdo přehrávanou písničku i pobrukuje. Až se najednou ozve Shakira a její dodnes myslím oblíbený hit Waka Waka.

„Jéé, tohle budou znát, to máme jako skladbu na gymnastiku v tělesné výchově,“ stačí mi ještě říct učitelka.

A najednou autobusem pěkně nahlas zní patnáct krásných desetiletých hlásků:

„Tsamina mina, eh, eh

Waka waka, eh, eh

Tsamina mina zangalewa

This time for Africa…“

Přidává se i paní učitelka a já ještě trošku hudbu zesílím. Děti zesílí také, mávají rukama přesně jak to dělá Shakira ve svém videoklipu, a začnou mi v autobusu všechny najednou dělat mexické vlny. Můj Mercedes má měkoučký vzduchový podvozek a vzadu ještě i staré, klasické listové pérování, takže kabina autobusu se doslova nekontrolovatelně rozkymácí na všechny strany. Volantem i v tom vlnobití udržuji pokud možno rovný směr, a usmívám se od ucha k uchu.

Zvoní mi telefon, volá kolega z druhého autobusu, který veze starší děti a jede jen o pár metrů za mnou. Vidí mojí kmitající kabinu a vyděšeně se ptá, zda je všechno v pořádku, zda nemám poruchu. Zapnu mu hlasitý odposlech tak, aby slyšel ty zpívající děti, a řvu, aby mně taky slyšel. „Všechno je OK, všechno je tak, jak má být!“

Tu písničku jsme si pak zopakovali ještě dvakrát. A děda Víťa měl zase o dobrou náladu postaráno, a myslím, že všichni ostatní z autobusu také.

Foto: Děda Víťa

Řidič děda Víťa.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz