Článek
Město tím chce nejen ulevit dopravě, ale i zvýšit bezpečnost před jednotlivými školami. Těch je ve městě 476. Auta rodičů každé ráno zacpou jejich okolí, tvoří se kolony, otáčí se před školami a dělají tak situaci před školními zařízeními pro samotné děti ještě více nebezpečnější. Hamburský návrh proto plánuje zavést takzvané školní ulice, kam by byl během dopravní špičky zákaz vjezdu automobilům. V omezené míře existují tyto ulice například v Kolíně nad Rýnem. Ne ale celoplošně.

Jako u každého návrhu, i zde se lidé rozdělili mezi ty, co návrh města schvalují a ty, co jsou razantně proti. Ti první tvrdí, že to bezpečnosti pro děti opravdu pomůže a rodiče tak nebudou mít každé ráno strach, když jejich dítě přechází ulici během dopravního chaosu, který u škol panuje. Ti druzí zase argumentují, že jde o zásah do jejich práv a že jde o přehnané nařízení.

O plánu města se mluvilo již minulý rok, kdy se část rodičů proti úvahám bouřila. Letos to vypadá, že se návrh stane skutečností. V současné chvíli město jedná se školami a hledá odpovědi na otázky, jako jsou technické možnosti dohledu nad dodržováním případného pravidla nebo jak vyřešit automobily lidí, kteří v daných ulicích žijí. Pokud ovšem Hamburk školní ulice opravdu plošně zavede, bude prvním velkým německým městem, které něco podobného na svém území zavedlo.