Článek
Nové nařízení se dotkne miliónů lidí, kteří Bavorsko křižují. Mezi nimi je i dost řidičů z Česka. Rychlostní limity budou platit od 1. května. Novinka se ale netýká všech dálnic. Nejvyšší povolená rychlost bude nastavena pro vybrané dálnice a vybrané úseky. Důvodem k tomuto kroku je jejich stav. Jde totiž o úseky, které ještě neprošly modernizací. Jsou založeny na již zastaralých betonových konstrukcích z osmdesátých let minulého století. Opatření se týká dálnic A3, A92 a A93.

Dálnice A3
Po smrtelné nehodě v roce 2012 proběhla částečná rekonstrukce - dočasně byly nebezpečné úseky dálnic, laicky řečeno, přelity asfaltem. Jenže to není trvalé řešení. Betonové podloží při vysokých teplotách takzvaně pracuje, materiál se roztahuje a hrozí vyboulení. A nelze předvídat kdy a kde k problému dojde. Skokanské můstky na silnici s neomezenou rychlostí prostě nikdo nechce.

Dálnice A92
Proto provozovatel dálnic sáhl k razantnímu kroku. Od prvního května tak přestávají být dotčené úseky tří dálnic neomezené. Nově bude platit rychlostní limit pro osobní automobily 120 kilometrů za hodinu, motocykly budou smět jet po dálnici dokonce jen osmdesát. Maximální povolené rychlosti zůstanou v platnosti do září, kdy by již teploty neměly být tak vysoké. Zkušenosti z posledních let ale ukazují, horka přetrvávají i na podzim a tak se spíše očekává, že bude lhůta prodloužena do té doby, dokud neprojdou dotčené úseky modernizací.

Dálnice A93
K situaci se vyjádřil i německý ADAC. Ten považuje rozhodnutí za správné. Počítá ale i se stížnostmi lidí. Proto volá po rychlejší obnově dálnic. Všichni jsou si zároveň vědomi problémů, které současné Německo trápí - chybí finance i stavební kapacity a personál. Obnova infrastruktury tak probíhá velmi pomalu. Na mnohých místech protahuje rekonstrukce i nadbytečná byrokracie a dlouhé schvalovací procesy.