Článek
Capri-Sonne patří spolu s míčem Tango Adidas nebo broukem od Volkswagenu k legendárním německým výrobkům. Dětský nápoj, který nám připomíná dětské narozeninové oslavy, časy na koupalištích a nebo třeba školní výlety. Jen při vyslovení jeho jména si vybavíme tu sladkou chuť, vůni po ovoci, stříbrný obal, který šel kolikrát opravdu těžce propíchnout slabým špičatým brčkem.
A právě toto brčko je to, o čem se momentálně mluví. Roland Weening, globální šéf Capri-Sun, se hodlá vrátit v čase a znovu vyrábět dle svých slov „nejudržitelnější a nejchutnější dětský nápoj na světě“.
Se zákazem plastových brček na jedno použití v Evropské unii se pitíčko velmi výrazně změnilo. Papírová alternativa měkne během pití. „Obtěžuje to mnoho zákazníků,“ řekl Weening švýcarskému Sonntagszeitung a tento výrok převzalo i mnoho dalších médií.
Capri-Sun se nyní chce vydat zajímavou cestou - firma opět hodlá používat plastová brčka.
Zákaz plastových brček je dobře míněný, ale v našem případě to nedává vůbec žádný smysl.
Švýcarské obchodní řetězce Coop a Migros již mají ve svém sortimentu vlastní značky, které jsou výrazně levnější a jsou dodávány s plastovými brčky. Weening proto usiluje o výjimku u komise EU, aby i jeho nápoj mohl plastová brčka vrátit do hry, minimálně pro začátek alespoň na švýcarském trhu.
Společnost má v plánu i další inovace. Například zrušit hliníkový obal. Připravují se dva modely sáčků z polypropylenu. Budoucí řešení by tak umožnilo likvidovat obaly spolu s brčkem na stejném místě, tedy vše rovnou do plastového odpadu. Ekologii by tak mělo být, i přes výjimku z jednorázových brček, učiněno zadost.